Piloti koji se nađu u situaciji da moraju da iskoče iz najskupljih američkih aviona F-35 mogli bi da slome vrat usled neispravnosti sedišta tipa Martin-Baker US16E, rezultati su analiza.
Ispitivanje novih kaciga "Generation 3" otkrilo je da se pri ovom izbacivanju lomi vrat test lutkama manje težine. Američko vazduhoplovstvo je nakon toga odlučilo da zabrani upravljanje pilotima lakšim od 62 kg. Ovo je samo još jedna u nizu prepreka koje su usporile proizvodnju aviona u proteklih osam godina i poskupile ukupnu cenu razvoja letelice za više od 100 milijardi dolara više od planiranog. Dosad je izdvojeno oko 400 milijardi dolara.
"Ograničenja za pilote postoje samo zato jer sedišta nisu prošla rigorozno testiranje kao i inače, a Pentagon ih je prerano stavio na teren. Ovo je još jedan primer zloupotrebe nabavki kakvu treba da izbegavamo", rekla je Džeki Spejer, članica odbora za oružane snage.
Dodala je da će se o tom problemu razgovarati na sledećem sastanku odbora kasnije ovog meseca. Ispitivači su otkrili da se sedište previše rotira prema napred i da je ta sila, u kombinaciji sa silom izbacivanja tj. katapultiranja, jednostavno prejaka za lutke lakše težine i da im se zbog toga lomi vrat. Najmanje je jedan pilot koji trenutno učestvuje u test letovima pogođen ovim ograničenjem težine za pilote.
F-35 se pre ovoga susreo sa problemom nemogućnosti nošenja naprednijih bombi zbog neadekvatnog dizajna. Umesto planiranih osam, avioni F-35 mogu nositi četiri.
U julu ove godine je F-35 poražen u direktnoj borbi protiv aviona F-16. F-35 je bio prespor da pogodi suparnika ili da se izmakne napadima.
Piloti su se takođe tokom testiranja žalili na kacigu koja košta pola miliona dolara jer ne omogućava obećanu punu pokretljivost i vidno polje od 360 stepeni.