Greške koje ste sigurno napravili na vašem onlajn profilu

Pr
Ovde ne govorimo o kompromitujućim fotografijama koje je vaš poslodavac video. Govorimo o greškama koje često prave oni koji su zaduženi za stranice uspešnih kompanija.

Svaka kompanija ima profile ili stranice na društvenim mrežama. Skorašnje istraživanje koje je sprovela mreža Social Media Examiner pokazuje da 92% oglašivača svih vrsta društvene mreže smatra obaveznim kanalom komunikacije. Ipak, bez obzira na široku upotrebu, mnoge kompanije sadržajima koje postavljaju na društvene mreže nenamerno štete svom poslovanju.

Predstavićemo vam one najčešće greške.

1. Stalno isti sadržaji

Uzmimo, na primer, da vaša kompanija proizvodi vrhunsko alkoholno piće. Velika je verovatnoća da je bar 70% sadržaja vezano za recepte za koktele, načine serviranja i naredne promocije.

Prvi put će pratioci pokušati da naprave koktel, drugi put će svratiti na promociju ako im je u blizini, treći put će ignorisati vaš sadržaj. Ako nešto ne promenite, uskoro idete na „Hide”.

Zato budite raznovrsni: postavljajte pitanja, podelite poklone, dajte savete… Naravno, za sve ovo potrebna je jasna i prilagođena strategija – angažujte stručnjake.

2. Ne odgovarate na pitanja

Svaki komentar jeste vrsta pitanja. Onoliko vremena koliko ste posvetili kreiranju sadržaja koje plasirate, toliko posvetite i čitanju komentara i pitanja. Pratioci veoma poštuju to što je njihovo mišljenje važno i ne vole da predugo čekaju. Nijedan profil ne postoji sam od sebe, svaki zahteva vreme i razmišljanje. Zato vam je neophodan community manager, neko ko „u prste” poznaje digitalni svet.

3. Niste iskreni

Svako oglašavanje jeste mala predstava, ali ta predstava i dalje mora da počiva na činjenicama. Advokatska kancelarija ne treba da se bavi šalama (sem na svoj račun), frizerski salon ne prati politička dešavanja… Trenutni „lajkovi” će vam na duže staze u stvari štetiti. Imate svoju poslovnu politiku i etiku i treba da je se držite u svakom trenutku.

4. Zanemarujete ciljnu grupu

Pratioci su oni koji su iskreno zainteresovani za vaše proizvode ili usluge. To što ih imate znači da makar slično razmišljate i da ste prepoznali ono što im je važno. Zato vaši sadržaji uvek treba da makar delimično odgovore na pitanje: Šta moja ciljna grupa ima od toga? Ako je odgovor: Ništa, promenite sadržaj. I taktiku.

5. Previše samopromocije

Sa jedne strane, već su vas izabrali zbog onoga što proizvodite ili nudite. Sa druge, vaš profil i postoji da biste poboljšali rad svoje kompanije.

Ipak, vaši pratioci ne postoje samo zbog vas. Pokušajte da plasiranim sadržajima pokažete da vam nije samo do zarade. Odlično bi bilo da pronađete način za zajedničku promociju s drugom kompanijom, onom koja dopunjuje ili nadograđuje vaše poslovanje. Zato – opet naglašavamo – angažujte profesionalce.

6. Prevelika očekivanja

Samo tinejdžeri misle da sadržaji na društvenim mrežama mogu da promene život. U svetu odraslih i društvene mreže su dvosmerne i potrebno je vremena da se izgradi iskren i stvaran odnos. Ne menjajte platformu u koju verujete, ne okrivljujte svoje zaposlene – sačekajte još malo. Uostalom, zato se na početku rade procene i postavljaju željeni ciljevi. Sve ostalo je mnogo napornog rada.

7. Previše sadržaja

Za obične ljude, društvene mreže su i dalje vrsta kontakta sa drugim ljudima, a ne sa kompanijama. Zato – ne preterujte. Ako korisnik vidi samo vaše sadržaje, prestaće da vas prati bez obzira na to koliko zadovoljan bio vašim proizvodom.

Kompanija Buffer Social okvirno je procenila koliko sadržaja dnevno nije previše: na Pinterestu je to pet postova, na Tviteru – tri, a na Fejsbuku samo dva. Pokušajte da se ovoga i pridržavate.

Da li su ovi saveti dovoljni? Nisu, ali jesu dobra osnova. Stručnjaci za društvene medije naglašavaju da sadržaj nikada ne sme da bude uvredljiv, uvek bez ogovaranja i neproverenih pretpostavki, preuzimanja bez navođenja izvora, bez ličnih podataka i – najvažnije – ne zaboravite da svi sadržaji u onlajn svetu ostaju zauvek. Sada brzo proverite i ažurirajte svoje lične profile.