VESIĆ: Rekonstrukcija Slavije počinje u aprilu

Dragana Udovičić
Fontana koja će biti podignuta unutar kružnog toka neće ometati saobraćaj u slučaju jačeg vetra, jer će imati senzore za vetar pa će se mlaz vode smanjivati. Od podzemnih prolaza se odustalo, ali će pešački prelazi biti udaljeni od kružnog toka 50 do 100 metara što će smanjiti zastoje, jer se vozila neće zaustavljati

BEOGRAD - Rekonstrukcija Trga Slavija počeće u drugoj polovini aprila, odmah posle Beogradskog maratona, izjavio je danas gradski menadžer Goran Vesić, dodajući da će istovremeno biti rekonstruisan i Bulevar oslobođenja, ali da šine neće biti izmeštane u sredinu.

Kako je saopštila Gradska uprava, Vesić je, govoreći o rekonstrukciji Slavije, naveo da će izvođač morati da koristi najnovije mašine i da radi od šest ujutru do 22 sata, a ukoliko želi, moći će da radi i duže pošto, ukoliko posao završi pre roka, može dobiti nagradu.

"Svaki dan bržeg završetka radova biće stimulisan - znaće se koliko vredi svaki dan. Nama bi bilo idealno ako neko može da završi posao i za tri do tri i po meseca", rekao je Vesić.

Prema njegovim rečima, fontana koja će biti podignuta unutar kružnog toka neće ometati saobraćaj u slučaju jačeg vetra, jer će imati senzore za vetar pa će se mlaz vode smanjivati. Od podzemnih prolaza se, podsetio je, odustalo, ali će pešački prelazi biti udaljeni od kružnog toka 50 do 100 metara što će smanjiti zastoje, jer se vozila neće zaustavljati.

"Radili smo analizu sa Saobraćajnim fakultetom i pokazalo se da to ima gotovo isti efekat kao i podzemni prolazi. Problem sa podzemnim prolazima je u tome što se pretpostavlja da građani neće u njih silaziti samo da bi prešli ulicu", rekao je Vesić.

On je naveo da su bili projektovani veoma uski prolazi, zbog kolektora koji se nalazi ispod trga, te da će podzemni prolazi imati smisla jednog dana kada bude sagrađena stanica metroa.

Ističući da preko Slavije dnevno prođe između 70.000 i 80.000 pešaka, Vesić je rekao i da će stanice gradskog prevoza biti udaljene od kružnog toka, pa će, na primer, tramvajska stanica u Nemanjinoj biti pomerena u nivo ispod Kralja Milutina, a tu će se nalaziti i pešački prelazi.

Pešaci će popločanom ulicom, koja će biti deo novog parka, izlaziti pravo na trolejbusku i autobusku stanicu. Gradski menadžer je rekao i da će tender za izvođača biti raspisan zmeđu 15. novembra i 1. decembra, a tenderski proces trajaće bar tri meseca.

Rok za završetak radova biće oko 150 dana, a prema Vesićevim rečima, budući da je veoma važno da radovi na toj važnoj saobraćajnici traju što kraće, predviđeni su penali za kašnjenje i to po međufazama, kojih će biti tri. Izvođač, rekao je, neće moći da pređe na narednu fazu dok ne završi prethodnu.

"To je način da kontrolišemo izvođače tokom radova, što nije bio slučaj u Vojvode Stepe. Insistiraćemo da dokažu i da su platili podizvođače radova kada završe jednu fazu", rekao je Vesić.

Grad je, naveo je, odvojio dovoljno novca i da odmah posle završetka radova na Slaviji počnu radovi u Ruzveltovoj, za koju je projektovanje skoro završeno.

Nakon Ruzveltove, dodao je, radiće se i saobraćajnice od Mašinskog fakulteta do Kalemegdana u nekoliko faza, čime će biti završen ceo krug dvojke.