JEZIVO TAČNA: Ovo su predviđanja Bila Gejtsa iz 1999. godine koja su se obistinila!
Bil Gejts je 1999. godine napisao knjigu "Biznis u brzini misli" u kojoj je predvideo stvari koje su tada zvučale potpuno neverovatno.
Student Markus Kirjonen je na svom blogu istakao koliko su Gejtsova prevdiđanja zapravo "jezivo tačna", piše američki časopis Tajm.
1. Pronađi najeftiniju robu
Gejtsovo predviđanje: "Biće razvijen program za automatsko upoređivanje cena koji će omogućiti ljudima da pronađu najjeftiniji proizvod".
Šta imamo danas: Veliki broj internet stranica koje su napravljenje za upoređivanje cena istih proizvoda u različitim prodavnicama.
2. Dostupni u svakom trenutku
Šta imamo danas: Mobilne telefone, smartfonove, pametne satove, tablete...
3. Instant isplate i onlajn vođenje finansija
Gejtsovo predviđanje: "Ljudi će kupovati i plaćati račune preko interneta."
Šta imamo danas: Danas možete vrlo jednostavo da platite infostan preko interneta ili da obavite isplate pomoću stranica poput PayPal-a.
4. Lični asistenti
Šta imamo danas: "Google Now", je pametni asistent koji se kreće u ovom smeru i koji može da se koristi na mobilnim uređajima. Takođe, bilo koji smartfon je povezan sa vašim mejl nalogom i putem notifikacije vas obaveštava kada dobijete novu poštu.
5. Onlajn nadzor domaćinstva
Gejtsovo predviđanje: "Konstantno nadgledanje svoje imovine biće uobičajna stvar".
Šta imamo danas: Danas možete da kupite kućne kamere koje 24 sata dnevno nadziru vaš stan. Kako bi proverili da li je kod kuće sve u redu potreban vam je samo pristup internetu.
6. Društvene mreže
Šta imamo danas: Fejsbuk, Skajp, Instagram, Tviter...
7. Automatizovane promotivne ponude
Gejtsovo predviđanje: "Softver koji će vas obaveštavati o eventualnim promocijama, popustima i najjeftinijim cenama."
Šta imamo danas: Gotovo da ne postoji stranica koja ne nudi uslugu ili robu na osnovu ranijih kupovina ili vašeg interesovanja. A za to čak i ne morate da posetite stranicu koja nešto prodaje.
8. Debata o sportskom događaju u realnom vremenu
Gejtsovo predviđanje: "Gledaćemo utakmicu na televiziji i u isto vreme je komentaristati. Takođe ćemo moći da predviđamo krajnji ishod meča." Šta imamo danas: Mnoge društvene mreže ovo omogućavaju, s tim da je Tviter vodeći među njima. Možete u stvarnom vremenu ostaviti komentare i na sportskim stranicama, koje često uživo prate utakmice i slične događaje.
9. Pametno oglašavanje
Gejtsovo predviđanje: "Biće moguće pametno oglašavanje. Do vas će stizati samo reklame zasnovane na vašim ličnim interesima."
Šta imamo danas: Većina onlajn oglašivača koristi ovu opciju. Njom oglašivači mogu ciljati korisnike pomoću istorije pregledavanja, ličnih interesa i navike kupovine.
10. Povezivanje sa stranicama tokom gledanja TV-a
Šta imamo danas: Sve više sportskih događaja ima oglase koji su povezani s određenom stranicom, a često se može videti i koji su Tviter nalozi vaših omiljenih ekipa.
11. Onlajn mesta za raspravu
Šta imamo danas: Većina portala s vestima ima deo s komentarima, gde ljudi često žustro raspravljaju, dok druge stranice nude forume za diskusiju ili pak mesta na kojima se mogu postavljati pitanja.
12. Portali utemeljeni na određenom interesu
Gejtsovo predviđanje: "Onlajn zajednica neće biti temeljena na osnovu lokacije već na osnovu zajedničkog interesovanja."
Šta imamo danas: Različite vrste stranica s vestima ili zajednicama usredsređene su na jednu zajedničku temu. Mnoge stranice takođe nude skraćene i proširene vesti, zavisno od toga koliko vas koja tema zanima.
13. Softver za upravljanje projektima
Gejtsovo predviđanje: Projekt menadžeri koji žele da sastavim tim će moći to da urade onlajn, opišu projekat i dobiju preporuke za ljude koji odgovaraju njihovim zahtevima
Šta imamo danas: Mnoštvo poslovnog softvera u svetu preduzetništva, danas revolucionalizuje poslove, od načina na koji se zapošljavaju i privlače novi zaposleni do toga kako se formira ekipa i dodeljuju zadaci zaposlenicima.
14. Online potraga za radnicima
Gejtsovo predviđanje: "Ljudi će moći preko interneta da traže posao, a na osnovu njihovih veština poslodavci će moći da ih izaberu i zaposle."
Šta imamo danas: Stranice poput LinkedIn-a omogućavaju pojedincima da postave biografije i pronađu poslove na osnovu svojih interesa i potreba. Poslodavci mogu pak i da traže radnike na temelju vrlo specijalizovanih umeća.
15. Softver za poslovnu zajednicu
Gejtsovo predviđanje: "Sve više poslova će se obavljati pomoću autsorsinga, a potencijalne partnere će pronalaziti pomoću zajedničke platforme."
Šta imamo danas: Danas mnogi poslodavci koriste softvere koji su fokusirani da društveni deo, kako bi korisnici mogli stupiti u kontakt s drugim poslovima i započeti komunikaciju koja bi mogla rezultirati većim projektima.