BEČ - Austrijski avio-prevoznik, Ostrijan Erlajns (AUA) odlučio je da u ekonomskoj klasi u svojim avionima na letovima po Evropi smanji razmak između redova putničkih sedišta.
Reč je o 23 aviona tipa Erbus, modeli A319 i A320. Razmak između redova sedišta biće smanjen za 2,5 centimetra, na 73,66 cm. Na taj način će se dobiti još jedan red sedišta i povećati kapacitet ovih aviona.
"Ovo je još uvek bolje do proseka na tržištu", kazao je član poslovodnog odbora AUA, Andreas Oto (Andreas Otto).
Ova odluka AUA je samo nastavak trenda sabijanja što većeg broja sedišta u putničke avione. Do toga je dovela konkurencija jeftinih avio-prevoznika sa tradicionalnim avio-kompanijama. Nov razmak sedišta u avionima AUA se tako se izjednačio sa onima kod nekih jeftinih konkurenata.
Andreas Oto kaže da AUA mora do 2018. godine da ostvaruje 100 miliona evra godišnjeg profita.
"Ako ne bude tako, nećete me ovde potom dugo gledati", izjavio je nedavno Oto.
I šef grupacije Lufthanza, Karsten Špor (Carsten Spohr), smatra da je poslovni dobitak AUA još uvek nedovoljan. U proteklih šest godina, otkada je nemačka Lufthanza postala vlasnik AUA, AUA još niti jednom nije isplatila dividendu vlasnicima. Za 2015. Oto prognozira da će operativni profit AUA biti veći nego 2013, kada je iznosio 25 miliona evra.