Premijera u Narodnom pozorištu
STERIJA SE PREVRĆE U GROBU: U Rodoljupcima ima mnogo seksa i provokacija na račun političara!
Komad se po duhu poklapa sa Popovićevim idejama što se ljudske istine tiče, a ne nacionalne, kaže režiser
Vidi galeriju
STERIJA SE PREVRĆE U GROBU: U Rodoljupcima ima mnogo seksa i provokacija na račun političara! Foto: Damir Dervišagić
Na scenu Narodnog pozorišta, posle 80 godina, postavljeni su Sterijini „Rodoljupci“, u režiji Andraša Urbana.
Ovaj komad doneo je u nacionalni teatar dobru žurku, mnogo seksa i provokacije na račun političara i našeg rodoljublja.
- Sterija se prevrće u grobu ne zbog našeg viđenja već zbog toga što su „Rodoljupci“ i danas aktuelni. Predstava se po duhu i ideji poklapa s piščevim idejama što se ljudske istine tiče, a ne nacionalne - kaže Urban za Kurir.
- Sterija se prevrće u grobu ne zbog našeg viđenja već zbog toga što su „Rodoljupci“ i danas aktuelni. Predstava se po duhu i ideji poklapa s piščevim idejama što se ljudske istine tiče, a ne nacionalne - kaže Urban za Kurir.
U ovoj postavci značajno mesto imaju songovi na stihove Sterije, Ðure Jakšića i drugih pesnika, ali ne kao muzička podloga, već kao deo scenske radnje. Glumci nose visoke potpetice, a Predrag Ejdus čak i pleše na štiklama. „Rodoljupci“ su drama koja će se igrati na kartu više, sa čim se slaže direktor Drame Narodnog pozorišta Željko Hubač.
- Sterija je napisao komad u kojem se poigrava ljudima koji koriste rodoljublje u sopstvene svrhe. Danas bi se kao pisac protumačio kao antisrbin. Andraš se poigrava srpskim i mađarskim stereotipima, a ideologija je u drugom planu - smatra Hubač.
Ansambl novih „Rodoljubaca“ čine Slobodan Beštić, Anastasia Mandić, Suzana Lukić, Pavle Jerinić, Nela Mihailović, Hadži Nenad Maričić, Nikola Vujović, Predrag Ejdus, Branko Jerinić, Bojan Krivokapić.
Premijerno izvođenje nisu propustili Dragoljub Mićunović, Vida Ognjenović, Milorad Mandić Manda u pratnji Dubravke Mijatović, Sloboda Mićalović i Vojin Ćetković, Nataša Ninković, spisateljica Vedrana Rudan i drugi.
(LJ. R.)
(LJ. R.)