Uzroci stravične nesreće

AVION SE PREPOLOVIO: Padao nosem brzinom dva km u minutu

Foto: AP
Pilot javio da ima tehničke probleme pre nego što je letelica izgubila kontakt sa komandom leta i nestala sa radara

Prema preliminarnim rezultatima istrage tehnički problem je uzrok pada ruskog aviona sa 224 putnika i članova posade u Egiptu.

Oko 150 tela, uključujući izgorele leševe, pronađeno je u prečniku od pet kilometara od mesta pada letelice, naveli su isti izvori, preneo je Rojters. Avion je pao vertikalno, zbog čega su se veći delovi letelice zapalili, dodali su oni.

“Ovo je tragična scena, mnogo mrtvih na zemlji i mnogo mrtvih koji su i dalje vezani za svoja sedišta. Avion se polomio na dva dela, manji je repni deo, on je izgoreo, a veći deo se zabio u stenu. Do sada smo izvukli oko stotinu tela, ostala su i dalje unutra”, naveo je neimenovani bezbednosni zvaničnik.

Sve potvrđuje prethodne navode da je pilot javio da ima tehničke probleme pre nego što je letelica izgubila kontakt sa komandom leta i nestala sa radara.

Do sada su pronađena tela 150 žrtava u radijusu od pet kilometara, a pojedini izvori tvrde da je avion imao gotovo vertikalnu putanju pri padu. Pronađene su i obe crne kutije i poslate su na analizu.

— Anonymous (@C0d3fr0sty) October 31, 2015

Član egipatskog Komiteta za avionske nesreće Ajman al Mukadem rekao je da je pilot izrazio nameru da proba da sleti na prvi najbliži aerodrom, a problemi su se pojavili posle 23 minuta leta, na visini od 31.000 fita.

Ipak, prethodno je saopšteno da je Erbasov avion prošao sve tehničke provere na aerodromu u Šarm el Šeiku neposredno pre poletanja, što može da znači da je do kvara došlo u toku leta. Takođe, nekoliko minuta pre gubljenja kontakta specijalizovani portal Flajt radar je naveo da je letelica padala vertikalnom brzinom od 1.830 metara u minutu.

U momentu kada su stigle informacije o nestaku aviona nad Sinajskim poluostrvom pojavile su se spekulacije da su za to možda odgovorne terorističke snage koje kontrolišu taj deo teritorije. Saradnici Islamske države zaista poseduju bacače raketa zemlja-vazduh, ali je nemoguće da su oni oborili avion jer je on leteo na visini od 31.000 fita, što je nedostižno za oružje terorista.

“Avion koji je učestvovao u incidentu je proizveden 1997. godine i do 2012. je bio u vlasništvu kompanije Metrodžet. Letelica je imala oko 56.000 sati naleta za oko 21.000 letova“, naveo je Erbas, uz napomenu da nema više informacija o tome u kakvom je stanju bio avion.

A321-200 je najveći avion Erbasove porodice letelica pod nazivom A320, koja je mogla da preveze do 240 putnika. Prvi A321 je poleteo u januaru 1994. godine, a do septembra 2015. Erbas je proizveo 6.500 aviona iz porodice A320.

Ruski putnički avion koji se srušio na Sinaju je potpuno uništen, a iz olupine je su izvučena tela stotinu žrtava, izjavio je predstavnik službe bezbednosti. Iako su spasioci naveli da su čuli glasove putnika iz olupine ruskog aviona, neimenovani bezbednosni zvaničnik je rekao da nema preživelih u nesreći.

(Agencije)