Posvađali ste se sa kolegom?

4 saveta kako da rešite konflikt na radnom mestu

Foto: Pr

Kada radite sa ljudima, bilo da je reč o malom ili velikom kolektivu, često ste prilično povezani i zavisite jedni od drugih. U ovakvim situacijama, dešava se da, s vremena na vreme, dođe do mešanja ličnog i poslovnog aspekta, pa se nekada i emocije upletu u celu priču.

Možda ste se posvađali sa ukućanima, pa ste došli nervozni na radno mesto, ili je, na primer, vaš kolega imao neprijatno iskustvo na putu do posla... Šta god da je u pitanju, neminovno je da se to u nekom trenutku odrazi na radnu atmosferu. Kada se to desi, treba uvek održati svest o tome gde se nalazite i da svaki vaš postupak može imati posledice po ceo radni kolektiv, kao i sam projekat na kom radite.

Zato smo razgovarali sa stručnjacima za ljudske resurse sa Biznis Akademije, koji su nas posavetovali i objasnili šta je to što treba da učinimo kako bismo pravovremeno odreagovali na eventualne provokacije ili sami sebe sprečili da ishitreno postupimo zbog nekih ličnih problema.

Konflikti su neizbežni

Na prvom mestu, morate se pomiriti sa činjenicom da su konflikti neizbežni na poslu, kojom god branšom da se bavite. Ako ste novi u poslu, ovo vam može delovati kao početak i ujedno kraj vaše karijere, ali ne brinite – ne postoji radno okruženje gde bar u nekoj situaciji ne dođe do svađe. Tesni rokovi, previše ljudi na istom projektu, kašnjenje u radu ili bilo koji spoljašnji faktori mogu uticati na atmosferu gde radite. Ujedno, ukoliko je i vama i vašim kolegama stalo do uspešnog završetka posla, logično je da ćete biti nervozni dok se to ne završi.

Sada kada to imate na umu, morate voditi računa da takve situacije predupredite. Iako su konflikti česta pojava, to i dalje ne znači da su oni poželjni. Što pre prihvatite činjenicu da je povremena netrpeljivost prirodna za radno okruženje, lakše će vam biti da naučite kako da kontrolišete ovu emociju.

Rešite problem odmah

Ako ipak i dođe do konflikta, logičan korak je njegovo rešavanje. Sedite i razmislite o tome kako je došlo do problema? Smislite plan i počnite odmah da radite na rešavanju. U zavisnosti od toga koji je njegov opseg, definisaćete i način kako ćete postupiti da ga rešite. Iako zvuči primamljivo da sednete i sačekate da se sve reši samo od sebe, nemojte to raditi, jer ćete svađu sakriti ispod tepiha i prvom sledećom prilikom će ponovo doći do eksplozije. Dakle, što pre učinite nešto, lakše će vam biti da nastavite posao. Ako budete razmišljali o tome šta ste mogli da uradite ili kažete, potrošićete energiju koja vam je preko potrebna za ostale poslove i obaveze koje imate.

Komunicirajte sa kolegama

Ako vas problem previše opterećuje i ako imate osećaj da ćete uskoro „pregoreti” i reći nešto što možda ne bi bilo primereno, smirite se i razgovarajte sa svojim saradnicima. Ispričajte im šta vas muči i, ukoliko sa nekim od njih imate konkretan problem, pozovite ga u stranu i izložite sve što vas brine. Možda vas ta osoba iznenadi i izvadi iz rukava rešenje do kog ste pokušavali da dođete. Nikada ne blokirajte protok informacija jer samo na ovaj način možete izaći iz neprijatne situacije na poslu i nastaviti normalno da se bavite svojim zadacima.

Tražite pomoć

Ukoliko vam se čini da je problem izmakao kontroli i da je van vaših moći da bilo šta uradite, zatražite pomoć od menadžera za ljudske resurse ili od svog nadređenog. Nije čest slučak, ali ipak ćete možda nekada doći u situaciju da vaš konflikt ode na viši nivo i da, jednostavno, više ne možete da učinite ništa kako biste rešili situaciju. Ukoliko postoji još neka osoba koja je bila svedok nemilog događaja, zamolite je da da svoj sud i uz pomoć toga izađite na kraj sa problemom.

Konfliktne situacije nikome nisu prijatne, ali su, u najvećem broju slučajeva, neizbežne. Zato je važno da uvek budete smireni i da dobro razmislite pre nego što donesete ishitrenu odluku ili kažete nešto što nije primereno za radno okruženje.

Nekim ljudima to ide prirodno: jednostavno isključe emocije kada se upuštaju u poslovne poduhvate. Takve osobe često izaberu karijeru u kojoj je ta osobina od velikog značaja, kao što su ljudski resursi. Ako se pronalazite u tom opisu i vidite sebe kao nekoga ko bi bez problema rešio konflikt između dvoje saradnika, upišite jednogodišnju obuku iz menadžmenta u ljudskim resursima na Biznis Akademiji. Nakon toga, imaćete i kvalifikaciju da se bavite poslom za koji ste rođeni.