Prema prvim podacima iz crne kutije, ruski avion A321 sa 224 putnika i članova posade nije oborio spoljni faktor, kako se ranije sumnjalo. U prilog tome govori činjenica da posada nije uputila nikakav poziv u pomoć, iako je imala mogućnosti za to. Značajno je i to što se materijal kojim je bio prekriven trup aviona oljuštio ka spolja, što ukazuje na jaku udarnu silu iznutra.
Prema rečima neimenovanog ruskog stručnjaka za avijaciju, nije isključeno da je raspad ruskog „erbasa“ izazvala eksplozija manje bombe koja je u trupu napravila rupu veličine lubenice.
- To bi bilo dovoljno da poremeti pritisak u avionu i dovede do katastrofe - rekao je on za britanske medije. Ipak, druga struja mišljenja i dalje zagovara teoriju po kojoj je uzrok pada letelice bio tehnički kvar. Iako je Aleksandar Smirnov iz avio-kompanije „Kolavija“, koja je bila vlasnik aviona, izjavio da „on nije mogao sam od sebe da se prepolovi“, pojedini stručnjaci pretpostavljaju da se dogodilo upravo to.
Ranije je otkriveno da je A321 bio oštećen u nesreći iz 2001. godine, kada je njegov rep zakačio pistu tokom sletanja. Kvar je, navodno, u potpunosti saniran, a letelica je nekoliko dana uoči kobnog događaja prošla tehničku kontrolu. Mediji podsećaju na sudbinu „boinga 747“ kompanije „Čajna ervejz“, koji se u maju 2002. godine raspao u vazduhu „sam od sebe“. Kasnije je utvrđeno da je uzrok tragedije bio kvar star 22 godine koji nije bio pravilno otklonjen. Zbog ove greške stradalo je 206 putnika i 19 članova posade.
Prvi rezultati forenzičkih analiza tela žrtava pokazuju da je većina putnika stradala usled kidanja unutrašnjih organa, a na telima su primećene i teške opekotine. Dosad je rutinski pregledano oko stotinu tela nastradalih. Da bi forenzičari doneli definitivan zaključak, moraće svako telo da podvrgnu seriji od 15 analiza.