Korišćenje društvenih medija u poslovne svrhe jeste ekonomičan način da promovišete svoj brend i izgradite mrežu vernih kupaca. Prisutnost na društvenim mrežama takođe vam može pomoći da se bolje pozicionirate prilikom pretrage na Guglu i sličnim internet-pretraživačima.
Ono što posebno izdvaja socijalne mreže jeste preciznost kojom poruka pogađa željenu ciljnu grupu. Ta preciznost komunikaciju čini daleko efikasnijom i jeftinijom. Dakle, ako želite da društvene medije koristite uspešno u poslovne svrhe, morate da napravite jasnu medijsku strategiju. Vaši napori neće biti efikasni ako nemate unapred isplaniran i strateški razvijen ceo proces oglašavanja i komunikacije. U stvari, nedostatak plana ili loš plan mogu čak i da naškode vašem ugledu ako niste pažljivi.
Pred vama su saveti koji vam mogu pomoći da uspešno planirate i vodite komunikaciju na društvenim medijima.
Ciljevi
Vaš posao ili firma za koju radite imaju svoje ciljeve. Vaša strategija trebalo bi da služi njihovom postizanju i ostvarivanju. Aktivnost na društvenim medijima ne znači samo postavljanje sadržaja kako biste dobili više „lajkova“ ili „tvitova“. Naravno, oni su dobri, jer se tako uvećava vaša publika, ali neće biti efikasni ako ih na pravi način ne povežete sa vašim glavnim ciljevima. Osnovni cilj je najčešće da pretvorite pratioce u kupce i klijente. Ciljevi koje postavite treba da budu specifični, merljivi, ostvarljivi i relevantni. Samo tako ćete moći da utvrdite koliko zaista uspešno vodite komunikaciju i promociju putem društvenih medija.
Publika
Bilo bi dobro da svi žele ono što vi ili vaša kompanija nudite i prodajete, ali to jednostavno nije moguće. Zato je važno da znate ko je vaša publika, to jest ko čini vašu ciljnu grupu. To su ljudi koji će najpre kupiti vaše proizvode ili koristiti vaše usluge, ljudi koji dele slične ukuse, ideje ili potrebe.
Zato je važno da na njih usmerite pažnju i sve vaše aktivnosti na društvenim medijima. Kada tačno odredite kome želite da prenesete poruku, kreiranje i izrada strategije će biti mnogo lakši. Ciljnu grupu najlakše ćete odrediti analizirajući svoje postojeće potrošače ili kroz istraživanje tržišta. Ankete i upitnici koje možete da sprovedete upravo putem društvenih medija mogu da vam budu od velike koristi.
Koje društvene medije koristiti?
Danas postoje desetine društvenih mreža i platformi na internetu: Fejsbuk, Instagram, Tviter, Jutjub, Pinterest. Spisak može da se nastavi, a u budućnosti će se verovatno samo još više produžavati. No, to ne znači da treba da kreirate profil i komunicirate putem svake od njih. To može da vam stvori dosta posla, a da ne daje rezultate.
Zbog toga je važno da odredite na kojim društvenim mrežama je najaktivnija vaša publika, odnosno ciljna grupa. Tako ćete svoje napore i vreme moći da uložite stvarajući kvalitetan sadržaj za one mreže na kojima se nalazi najviše vaših postojećih i potencijalnih klijenata. Zašto biste, na primer, trošili vreme kreirajući sadržaj za Pinterest, ako veoma malo vaših klijenata koristi tu platformu?
Kao i za većinu stvari u poslu, važan je kvalitet, a ne kvantitet. Kreirajte upitnike koje ćete proslediti svojim postojećim klijentima, saznajte na kojim mrežama su najaktivniji i svoju pažnju usmerite na njih. Najčešće je dovoljno da budete aktivni na dve do tri platforme.
Konkurencija
Napravite popis svojih pet najboljih konkurenata i proverite šta oni rade na društvenim medijima – gde su aktivni, koji su njihovi ciljevi i kakvu vrstu sadržaja dele. Na osnovu toga ćete moći da procenite šta funkcioniše, a šta neće imati efekta. To će vam pomoći da svoju strategiju zasnujete na tehnikama koje su se već pokazale kao efikasne.
To ne znači da treba bukvalno da oponašate njihove strategije i sadržaje. Ne želite da budete samo još jedan brend ili kompanija nalik mnogim sličnim. Zato je važno da utvrdite šta vas to razlikuje od drugih, šta je to bolje u vašoj ponudi, a zatim da na pravi način to i istaknete.
Poruka
Sve vaše aktivnosti na društvenim medijima treba da prenose jasnu i doslednu poruku putem svih kanala koje koristite. Vaša poruka treba da uveri korisnike da imate proizvod ili uslugu koji će rešiti neki njihov problem. Zato je važno da svim korisnicima u svakom trenutku jasno ponudite to rešenje. Vaša poruka je vaš najmoćniji alat, kojim ćete ljude privući i podstaći na akciju.
Sadržaj
Verovatno ste do sada nebrojeno puta na blogovima pročitali frazu: „Sadržaj je kralj“. A to važi i za društvene medije. Da biste postigli svoje ciljeve, sadržaje morate da postavljate redovno i dosledno. To znači da ne možete da postavljate sve što vam padne na pamet. Sadržaje bi trebalo da kreirate na osnovu onoga što vaša ciljana publika želi da vidi, kao i na osnovu poruke koju pokušavate da prenesete kako biste ostvarili svoje ciljeve.
S obzirom na to da društveni mediji zahtevaju kreiranje velike količine sadržaja, važno je da ga kreirate na vreme, odnosno pre vremena. To podrazumeva strategiju u kojoj ćete unapred osmisliti šta ćete, kada i kako plasirati putem određenih društvenih medija. Nikada ne dozvolite sebi da kreirate sadržaj danas za sutra, jer ćete ubrzo postati prezatrpani poslom koji nećete moći da obavljate na kvalitetan način. Kreiranje sadržaja „danas za sutra“ dozvoljeno je jedino ukoliko se desi neka iznenadna i neočekivana promena, koja zahteva brzu reakciju. No, pre nego što se upustite u kreiranje sadržaja, čak i u tim situacijama je dobro da prvo napravite plan, koji ćete onda brzo i efikasno sprovesti.
Analiza
Kako biste znali da vaša strategija zaista funkcioniše, važno je da svake nedelje analizirate koliko su koje metode zaista uspešne. To će vam pomoći da lakše planirate i da poboljšate svoju strategiju. Proverite koji sadržaji su najčitaniji, šta vaši korisnici najviše dele i komentarišu.
Ako želite da saznate više o mogućnostima koje nude društveni mediji, te da steknete znanja i veštine iz oblasti onlajn marketinga, medija i oglašavanja, više o tome možete saznati na ovom linku.
Kako uspešno koristiti društvene medije u poslovne svrhe
Objavljeno
04.11.2015. 14:44h
→ 01.06.2017. 0:00h