VRAĆANJE ZABORAVLJENOG BRENDA: "Napravljeno u Rusiji" postaje opet popularno u svetu

Ap 11 Avg 2014
Pad vrednosti ruske rublje može doneti nove mogućnosti, kao što je ponovna popularnost skoro zaboravljenog brenda "Mejd in Raša" (Proizvedeno u Rusiji), ukazala je ekonomista Svetske banke Birgit Hansl.

Uprkos činjenici da je ruska privreda i dalje u recesiji, na kraju tunela se pojavilo tračak svetlosti navodi Birgit Hansl, a prenosi Pravda.ru.

Od kada je krajem 2014. godine cena nafte pala dva puta, na 60 dolara za barel, u istom stepenu je devalvirala i rublja. Tako oštar pad efektivnog kursa doveo je do osetnog smanjenja uvoza.

Budući da su se u uslovima devalvacije rublje u nekim granama pojavile cenovne prednosti, počeli su da se povećavaju obimi izvoza, što zauzvrat, stimuliše investicije u nekim sektorima privrede.

Došlo je do povećanja izvoza u zemlje van Zajednice Nezavisnih Država (ZND) u sektorima kao što su rudarstvo, hemijska i mašinska industrija.

U prvom polugodištu 2015. godine ukupni obim ruskog izvoza povećan je 1,7 odsto. Do sada ukupan izvoz u neenergetskom sektoru nije bio dovoljan za povećanje, ali u srednjoročnom periodu situacija može da se promeni, navodi Hansl na svom blogu.

Ruski investitori i dalje nemaju poverenja za šire investicije i mnogo će zavisiti od napretka ukupnog programa strukturne reforme Rusije, rekla je ona. Napore zemlje ipak je priznao Duing biznis indeks Svetske banke za 2016, na kome je Rusija, iako tek na 51. mestu, napredovala sa 62. mesta prošle godine, ukazala je Hansl.