Vozili smo: Honda sivik

Deveta generacija slična je prethodnoj. Futuristički dizajn je očuvan i unapređen, a napredak je vidljiv i na svim ostalim poljima

Plivanje po asfaltu!
Još jedna lekcija „Honde“ u kabini! Za razliku od političara, koji pričaju tačno ono što birači žele da čuju, vozač u „siviku“ dobija baš ono što hoće! To je futuristički enterijer, savršen spoj boja, digitalne kazaljke, vrhunska preglednost... Zapravo, reč je o veoma sličnom, ali poboljšanom kokpitu prethodnog modela. Jedino je dizajn volana nešto lošiji, bar po našem ukusu. Mala palica ručice menjača više liči na džojstik, pa sve zajedno podseća na avionski kokpit!

Na testu Kurira bila je deveta generacija „sivika“. Japanci ističu da je novi model najbolji do sada. U to nismo ni sumnjali. Ipak, sve je ubedljivije u praksi. Vozač je „opkoljen“ kvalitetom. Za šta god da se dohvati, to ostavlja odličan utisak. Nema nikakvih zamerki dizajnu i jednostavnosti tastera. Menjač je postavljen nešto niže u odnosu na prethodni model, što pohvaljujemo. Hodovi su toliko precizni da čovek poželi da šalta i bez naročite potrebe.

Iako spolja ne deluje tako, sedi se relativno nisko. Prostora ima za petoro, jedino zameramo na tome što suvozačevo sedište ne može da se pomeri još više pozadi. Za razliku od starih „sivika“, novi model je mekan za vožnju i udoban. Zasmetalo nam je to što volan nije više direktan, jer se od „Honde“ očekuju sportski momenti. U svakom slučaju, vozi se kao po loju i prosto pliva asfaltom.

Pod haubom smo imali atmosferski 1,8-litarski benzinac. Iako ne deluje kao sportista, ubrzanje do stotke za 9,1 sekundu je veoma dobro, ali za to je neophodno zalepiti pedalu gasa. S druge strane, ovaj agregat „poručuje“ da će preći stotine hiljada kilometara bez ozbiljnije intervencije u servisu. Potrošnja je, očekivano, mala. Pri 120 km/h troši 6,6 litara, dok u gradu troši oko 7,5 litara bez štednje.

Na testovima u malom broju slučajeva imamo osnovnu opremu. To je bio slučaj sada sa „sivikom“. Međutim, početni paket je toliko bogat da nam, sem tempomata i zadnjih senzora, ništa nije zatrebalo.

Cena osnovnog modela od 14.990 evra (1,4 100 KS) nije jača strana „sivika“, u vremenu kada prodavci bombarduju sniženjima. Ali Japanci sada žele da se približe klasi BMW serije 1. Da imaju snažno oružje, niko ne može da ospori!

Ekološki taster

U osnovnoj varijanti oko digitalnog brzinomera sija plava boja. Ukoliko pritisnete taster „eko“, boje se menjaju od zelene preko plave do ljubičaste, kada je potrošnja velika. Takođe, ekološki mod redukuje snagu, pa kompjuter izbegava nagla ubrzanja. Na raspolaganju je „šift“ pokazivač, koji sugeriše kad treba šaltati. Već oko 1.300 obrtaja pokazuje da se prebaci u veću brzinu.

HONDA SIVIK 1,8

Snaga: 140 KS pri 6.500 o.

Menjač: manuelni, 6-stepeni

Masa: 1.300 kg

Ubrzanje 0-100 km/h: 9,1 s

Maksimalna brzina: 215 km/h

Dužina/širina/visina:

4.300/1.770/1.470 mm

Prtljažnik: 477/1.209 l

Potrošnja na testu (grad): 7,5 l

Osnovni (1,4, 100 KS): 14.990 €

Testirani model: 16.490 €