Trupa Komplekšen postoji skoro tri decenije i oduševljava publiku najvećih teatara na svetu, a prvi put će nastupiti u našem regionu, i to na 13. beogradskom festivalu igre u Pozorištu na Terazijama.
Snažni, visoki, mahom crnoputi igrači donose neponovljivu energiju. Koreografe i direktore Dvajta Rodena i Dezmonda Ričardsona javnost poznaje zahvaljujući filmovima, kao partnere primabalerine Dijane Višnjeve, ali i kao umetnike koji su kreirali koreografije za Prinsa, Lenija Kravica i Patrika Svejzija.
Nakon što je odigrao glavnu ulogu na premijeri baleta „Otelo“ kompanije „Amerikan balet teatar“, Njujork tajms je Ričardsona opisao kao jednog od najveličanstvenijih igrača koji je ikad kročio na scenu Metropoliten opere. Nastupao je sa zvezdama poput Majkla Džeksona, Prinsa, Arete Frenklin i Madone. Pojavljuje se i u filmu „Čikago“, koji je dobio nekoliko Oskara.
- Uloga Otela bila je velika prekretnica u mojoj karijeri i ostvarenje mog sna. Postao sam prvi crni muški igrač u istoriji kompanije „Amerikan balet teatar“ i ujedno dobio priliku da tu istorijsku činjenicu predstavim na sceni Metropoliten opere u Njujorku - kaže Ričardson.
Onda je usledilo igranje na Brodveju?
- Igranje na Brodveju je jedno posebno i fantastično iskustvo. Potrebna je sjajna fizička i mentalna snaga. Biti glavni igrač na Brodveju zahteva srce i energiju za šou. U tom poslu nema predaha, a kamoli odmora.
Kako je nastala trupa Komplekšen s Dvajtom Rodenom?
- Ideja naše kompanije je stvaranje jedinstva kroz igru. Te 1994. postojale su tačno određene granice između različitih formi igre. Onaj ko je igrao džez ne bi se usudio da ušeta na čas klasičnog baleta, a onaj ko je igrao balet s nekom vrstom odbojnosti posmatrao je modernu, a kasnije savremenu igru. Mi smo želeli da sve te igre stavimo pod jedan krov i da razbijemo sve stereotipe. Danas slavimo 21. sezonu i strast za igrom ne popušta.
Zašto ste odabrali da nastupate u Beogradu?
- Beogradski festival igre je mesto na kojem se svaka zvezda mora bar jednom pojaviti. Začas se pronesu vesti o dobrim igračima i zanimljivim koreografima. Beogradski festival igre traje i neguje poseban, kvalitetan i zanimljiv program. Čast je pojaviti se na takvoj reviji najboljih, tako da postoji određeno uzbuđenje vezano za ovaj moj solo. To je komad Dvajta Rodena, koji tek čeka svoju američku premijeru. Nadam se da ćemo imati prilike da, pored Beograda, nastupimo i u Somboru i Vršcu.
Poznati ste kao igrač koji je nastupao u velikom broju različitih stilova i imao mnogo uloga. Koja je igra Dezmondu Ričardsonu najdraža?
- Za mene je igra - igra. Ne postoji stil koji mi više prija ili me više privlači. Ono što izvodim u datom trenutku to mi je obično i najdraže. Igra je ono što me je oduvek opčinjavalo i čemu sam poklonio svoj život.
Baletski igrač Dezmond Ričardson: Ogromna je čast igrati u Beogradu
Objavljeno
25.11.2015. 3:27h
→ 21.04.2017. 14:06h
Na Beogradskom festivalu igre svaki veliki plesač mora se bar jednom pojaviti, kaže čovek kog je Njujork tajms opisao kao najveličanstvenijeg igrača koji je ikad kročio na scenu Metropoliten opere