Sretenović je, na otvaranju regionalne konferencije o svrsishodnosti javnih nabavki ukazao i da je utvrđeno da mnogi ugovoreni radovi, koji su plaćeni, uopšte nisu izvedeni, ili da oprema nije isporučena.
On je kao primer naveo beogradsko javno preduzeća Infostan, gde je revizijom utvrđeno da je 2012. godine za novi informacioni sistem plaćeno 188 miliona dinara, a da pojedini delovi tog sistema nikad nisu uključeni, pa se i danas radi na starom.
Sretenović je ukazao i da je Republička direkcija za imovinu, što je utvrđeno revizijom za 2012. godinu, platila 71 milion dinara za informacioni sistem, koji nikad nije isporučen.
On je istakao da su, u mnogim slučajevima revizije, utvrdili da su odgovorna lica u javnim preduzećima i državnim institucijama odobravala radove po najvišoj ponuđenoj ceni, iako je bilo onih koji su to isto nudili osam puta jeftinije.
Mnogi radovi nikada nisu izvršeni, a plaćeni su, rekao je Sretenović.
On je naveo i slučaj kada su u jednoj reviziji utvrdili da je plaćeno 9,6 miliona dinara za nadogradnju informacionog sistema, samo na osnovu naloga odgovornog lica, a ti radovi nikad nisu obavljeni.
Sretenović smatra da je zato potrebno podići nivo kvaliteta pregovaranja kod naručioca tendera, da oni "budu inteligentniji", kao i da je potrebno "ukrupniti" javne nabevke, kako bi se dobio popust na cenu, zbog količine, a da se time ne ugrožava konkurencija.
Direktor Fonda za otvoreno društvo Jadranka Jelinčić ukazala je na činjenicu da se u pregovorima za članstvo u Evropskoj uniji treba biti svestan da se, u oblasti javnih nabavki, ne pregovara samo o Poglavlju 5, nego su sa tim povezana i Poglavlja 8 (zaštita konkurencije) i 23 (pravosuđe).
Do danas nismo uspeli da u praksi obezbedimo da taj algoritam 5-8-23 funkcioniše, još uvek nismo našli rešenje da učinimo efikasnim povezanost sistema javne nabavke-zaštita konkurencije-sudska zaštita, upozorila je Jelinčić.
(N1)