Istovremeno će se ići na smanjenje administrativnih troškova, naglasio je. Uoči sednice Skupštine grada koja je zakazana za ponedeljak, 7. decembar, Nikodijević je rekao da će u gradskom budžetu ukupno biti tri do četiri milijarde dinara više za investicije.
Govoreći o Odluci o utvrđivanju kriterijuma i merila za obime budžeta gradskih opština, Nikodijević je rekao da su ti kriterijumi zasnovani na principima poput broja stanovnika, veličine opštine po teritoriji, broja javnih komunalnih preduzeća, odnosno njihovih nadležnosti, stalnih troškova...
"Izvesno je da će opštine uglavnom imati veće budžete za kapitalna ulaganja i investicije, a teramo ih da smanjuju fiksne troškove... Ti troškovi su ove godine smanjeni u odnosu na 2014. i želimo da se taj trend nastavi i u 2016, a da oko 750 miliona više damo u investicije opštinama", rekao je Nikodijević.
Prema njegovim rečima, opštine će same, prema svojim planovima i programima, predvideti kako će taj novac biti trošen, jer lokalne samouprave moraju da znaju šta su prioriteti građana na njihovoj teritoriji.
Kako je istakao, i budžet grada, o kojem će gradski parlament raspravljati poslednje sedmice decembra, za investicije će predvideti mnogo više sredstava nego ove godine.
"Planiramo da, iako ćemo štedeti na drugim mestima i imati veće rate kredita u 2016. godini, ne zaustavimo investicije i infrastrukturalna ulaganja u Grad, pa će i gradski budžet biti veći za tri, četiri milijarde za investicije", rekao je Nikodijević.
Kada je reč o odluci koja se odnosi na javno-pritvatno partnerstvo u oblasti gradskog prevoza, Nikodijević je podsetio da su se privatni prevoznici koji godinama voze na teritoriji grada, udružili u jedan konzorcijum i tako nastupili na tenderu.
To je, kako je dodao, istovremeno bio i jedini ponuđač na tenderu.
Odbornici u ponedeljak treba da daju saglasnost na konačan Nacrt ugovora sa privatnim prevoznicima, kako bi od 1. januara prevoz u gradu mogao nesmetano da funkcioniše, kao i do sada.
Kada je reč o izmenama Odluke o Gradskoj upravi, Nikodijević je naveo da je ideja da se preraspodele nadležnosti između pojedinih sekretarijata, kako bi se postigla veća efikanost, a slične nadležnosti objedinjene na jednom mestu. Time će se, zaključio je, ostvariti lakša kontrola, ali i znatno veće uštede.