Brojke govore

Ovo su najvredniji brendovi u 2015. godini

Top-lista najvrednijih brendova današnjice u godini na izmaku očekivano pripada tehnološkim kompanijama. Više od polovine mesta sa liste od prvih 10 najvrednijih brendova rezervisano je za gigante poput Epla, Majkrosofta i Gugla, kojima pripadaju vodeće tri pozicije.

Ipak, teško je poverovati koliko po vrednosti Epl beži svojim pratiocima. Vrednost kompanije koja je lansirala popularne proizvode poput iPhona i MacBooka, kako izveštava magazin „Forbs”, trenutno iznosi 143,3 milijarde dolara.

Sledi Majkrosoft sa 69,3 milijarde, a u stopu ga prati Gugl 65,6 milijardi dolara.

Iako je ovo peta godina zaredom u kojoj je Epl na prvom mestu, zanimljivo je da je prodaja njihovih telefona tek u poslednjem kvartalu 2014. godine po prvi put premašila prodaju telefona južnokorejskog Samsunga.

Na top-listi slede Koka-Kola (56 milijardi), IBM (49,8 milijardi) i Mekdonalds (39,5 milijardi).

Još jedan zanimljiv podatak je da Fejsbuk sa 36, 5 milijardi dolara zauzima tek deseto mesto, ali ipak nije začuđujuć kada se zna da je ovo zapravo prva godina u kojoj se Fejsbuk našao među 10 najboljih.

Vrednost brenda ipak ne koincidira sa zaradom. Kada govorimo o prihodu, situacija je malo drugačija.

Američki lanac prehrambenih maloprodajnih objekata Volmart sa neverovatnih 313 milijardi dolara prihoda, zauzima ubedljivo prvo mesto, a u prodaji ga prate Samsung (187, 8 miljardi) i Epl (182, 3 milijarde dolara).

Od ostalih članova najvrednije trojke, Majkrosoft je inkasirao 93,3 milijarde, a Gugl 61,8.

Mnogo bolje pozicionirani brendovi koji ne zaostaju mnogo za Volmartom, Samsungom i Eplom jesu Tojota (171,1), Ford (129,3), AT&T (132,4), Alijanc (131,6) i Dženeral elektrik (129,1).

U prvih deset brendova nalaze se samo dva neamerička – to su japanska Tojota i južnokorejski Samsung.

Ukoliko vas privlači svet novca i krupnog kapitala, razmotrite ulaganje u adekvatno obrazovanje. Ekspert za finansije je profesionalni profil koji je danas potreban firmama svih veličina. Istraživanje ekonomije i makroekonomije, upravljanje finansijama preduzeća, vođenje i planiranje budžeta, berzansko poslovanje i krizni menadžment – sve su to svakodnevni zadaci finansijskih menadžera i savetnika.