Kako je navedeno u saopštenju, za razliku od prethodnih godina kada se najveći broj prigovora odnosio na kvalitet obuće i odeće, analiza prigovora je pokazala da u toku 2015. godine prvo mesto po broju prigovora zauzima informaciona i komunikaciona oprema sa 18,5 odsto, zatim obuća i odeća sa 14,8 odsto, veliki kućni aparati sa 6,7 odsto i usluge mobilne telefonije sa 5,9 odsto.
Dodaje se da se sadržaj 45,7 odsto prigovora koji se tiču informacione i komunikacione opreme odnosi na nepoštovanje zakonske i komercijalne garancije, kao što je nepoštovanje rokova za odgovor i rešavanje prigovora.
Takodje, 77,9 odsto prigovora u tekućoj godini rešeno je savetovanjem, posredovanjem ili sudskim zastupanjem.
"Primetan je trend povećanja broja potrošača koji se javljaju Nacionalnoj organizaciji potrošača Srbije i njenim članicama radi saveta ili pravne pomoći", navedeno je u saopštenju.
Povećanje broja prigovora posledica je sve veće informisanosti potrošača o njihovim zakonskim pravima i mehanizmima za njihovo ostvarivanje i zaštitu, koja se sprovodi posredstvom regionalnih centara za pružanje pravne pomoći potrošačima.
Nacionalna organizacija potrošača Srbije u saradnji sa svojom regionalnom članicom Udruženjem za zaštitu potrošača Vojvodine je u 2015. godini evidentirala i rešila ukupno 5.285 prigovora potrošača sa teritorije Srbije.