Usklađivanje sa propisima

VERBIĆ: Đaci imaju više časova nego što je zakonom dozvoljeno

Foto: Zorana Jevtić
BEOGRAD - Ministar prosvete Srđan Verbić ukazao je danas da đaci u srpskim školama imaju više časova nego što je to zakonom dozvoljeno i zatražio da nadležna stručna tela preispitaju nastavne programe kao bi se ta praksa prekinula.

"Mi smo vremenom uvodili nove predmete i dalje se traže neki novi predmeti, a broj časova je ograničen na 20 u mlađim razredima i 25 u starijim. Đaci imaju više časova nego što je to zakonom dozvoljeno i mi to moramo da uskladimo", kazao je Verbić.

Ministar je rekao da razume socijalni momenat i da je cilj postići određeni fond da bi se za to primila plata, ali da se, ipak, mora imati u vidu interes đaka.

"Sada je posao na Zavodu za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja da revidira plan za osnovnu i srednju školu, da uradi analizu da li i koliko predmeti zadovoljavaju ono što su ciljevi i da u skladu sa tim Nacionalni prosvetni savet predloži rešenje", rekao je Verbić.

Ministar smatra da treba smanjiti broj obaveznih izbornih predmeta - veronauke i građanskog vaspitanja.

"Trebalo bi da se broj časova obaveznih izborih predmeta smanji i da se ne izučavaju svih 12 razreda osnovne i srednje škole nego u četitri.

Ilustracija: Shutterstock

Stručna tela treba da procene kako i u kom obimu", kazao je ministar. Verbić je ukazao i da 14 godina od kako su uvedeni predmeti građansko vaspitanje i veronauka nije bilo ozbiljnih procena učinka tih predmeta i efekata nastave.

Verbić smatra da je neophodno da se stručna tela time pozabave i da izrade novi predlog plana izučavanja tih predmeta.

Član Nacionalnog prosvetnog saveta i predavač na Bogoslovskom fakultetu Vladimir Vukašinović smatra da bi takva odluka bila diskriminatorna i da đaci ne bi uspeli da steknu sva potrebna znanja.

Danas je održana 115 Sednica Nacionalnog prosvetnog saveta, prva nakon devetomečne pauze zbog izbora novih članova.

Obraćajući se članovima tog tela ministar Verbić naveo je i da je Srbiji potrebna efikasnija mreža škola.

"I dalje imamo škole sa više nastavnika nego đaka", kazao je Verbić i istakao da je to problem prilikom svakog određivanja bužeta za prosvetu.

Ministar smatra i da je potrebno izmeniti pravilnik o vrstama stručne sreme koji propisuje neophodne kvalifikacije koje neko mora da ima kako bi držao nastavu iz određenog predmeta. Cilj je da jedan nastavnik može da bude predavač u više srodnih stručnih oblasti.