Pohlepni i korumpirani direktori vodećih svetskih proizvođača putničkih vozila ne biraju sredstva u pokušaju da ostvare što veću zaradu. Iako kompanije kojima upravljaju obrću godišnje stotine milijardi dolara, nije im dosta! Više od sto godina automobili se stvaraju po identičnom obrascu - usavršavanje tehnike po svaku cenu.
Ta mantra nema nikakve veze s progresom, kojem bi trebalo da teži ljudska rasa, već s pohlepom - biti korak ispred konkurencije i zaraditi više novca.
Nekoliko poginulih usporilo bi za nekoliko godina njegovo uvođenje u sva drumska vozila, što je krajnji cilj. Da bi raja bila mirna i, još bolje, zadovoljna, potrebno je izgraditi teoriju, zapravo religiju, da ta nova, božanstvena naprava spasava ljudske živote i da nikad više neće biti sudara.
Javno mnjenje će se podeliti na dva oštro suprotstavljena tabora.
Milioni muškaraca će ostati traumatizovani što im je oduzet još jedan deo muškosti. Zauvek će nestati čitava subkultura, koju su gradile stotine holivudskih filmova, hiljade gitarskih rifova, sjaj hroma i crnih kožnih jakni, legende o Askariju, Fanđu, Seni i Šumaheru, kao i buka iz auspuha.
Teorija „napretka“ (zavere) već je razrađena. Za koju godinu autopilot će biti serijski deo najskupljih limuzina. Vremenom će cena padati, i za desetak godina će skoro sva vozila srednje klase imati tu „genijalnu“ napravu. Tada će stručnjaci izraditi globalnu studiju o smanjenju saobraćajnih nezgoda, broja poginulih i povređenih i milijardama dolara koje su ušteđene smanjenjem popravki oštećenih vozila. Onda će se najmoćniji političari sveta dogovoriti (uz lobiranje auto-industrije) da je krajnje vreme da se „krv spere sa asfalta“. Da li će se taj zakon usvojiti za 20 godina ili koju godine pre ili kasnije, manje je bitno.
Vozaču, zbogom! Jedina „uteha“ ti može biti to što će auto-industrija posle tebe ubiti i automobil.
POZITIVNO
Benefiti uvođenja autopilota su sačuvani životi, to što neće biti povređenih, pa ni ogromnih troškova lečenja, niti novih invalida automobilskih nezgoda, koje bi društvo moralo da izdržava do kraja života, drastično će se smanjiti broj psihičkih trauma osoba koje su za „dlaku izbegle sudar“, vozači će postati samo putnici kako bi efikasnije trošili svoje vreme, a neće ih ni nervirati vožnja u stilu stani-kreni, jer će sve u vezi sa upravljanjem automobilom za njih obavljati veštačka inteligencija!
NEGATIVNO
Negativne strane su to što će desetine miliona profesionalnih vozača ostati bez posla, neće postojati auto-škole, nestaće i saobraćajna policija, veštaci saobraćajne struke neće biti potrebni, kao ni specijalizovani advokati za saobraćajke, osiguravajuća društva će izgubiti oko 40 odsto kapitala, servisi za popravku vozila će smanjiti broj zaposlenih nekoliko desetina puta, zanimanje auto-limar će postati istorija, prodaja kupea, kabrioleta i terenaca vremenom će početi da opada, auto-moto sport će postati beznačajan cirkus (tu ulogu preuzeće igrice).