Novogodišnje odluke i kako ih ostvariti

„Više vežbanja” i „manje čokolade” su divne odluke, ali je pitanje da li ćete ih ostvariti. U poslu morate da budete realni.

Kraj kalendarske godine pravo je vreme da sumirate utiske i napravite strategiju za naredni period. Razumni ciljevi, zasnovani na činjenicama, jesu pravi (možda i jedini) način da ostvarite stabilan uspeh.

Kako to uraditi? Odakle početi? Odgovorite na ova pitanja i rešenje će se samo pokazati.

1. Šta su vaši najveći uspesi u 2015?

Setite se onih dana kada ste na spavanje otišli spokojni i srećni. Razmislite: trenuci pred spavanje su vreme kada najveće brige isplivaju iako to ni najmanje ne želite. Odjednom shvatite da već četiri sata razmišljate o sastanku sledeće nedelje. Sada zaboravite te dane.

Ne mislite o trenutnim uspesima kakvi su današnja odlična prodaja ili ovonedeljni uspesi; koncentrišite se na trenutke potpunog zadovoljstva, kada ste znali da vaše poslovanje ima i viši smisao. Na primer, kada vam se korisnik javi da bi se zahvalio za to što mu je vaš proizvod poboljšao kvalitet života ili unapredio porodične odnose. To je ono što je zaista važno. Zato morate da učinite sve što je u vašoj moći da i u narednoj godini takvih trenutaka bude što više.

2. Ko vam je u ovoj godini pružio najviše podrške?

Ako uspete da nabrojite pet prijatelja, kolega, saradnika, članova porodice… 2015. je za vas bila odlična godina. I upravo to je razlog zašto vaše novogodišnje odluke treba da imaju veze i sa njima. Ne zaboravite da dobri, iskreni odnosi zahtevaju predanost i zato se potrudite da za svaku od ovih osoba pronađete vreme koje ćete im posvetiti.

3. Šta je stvarni razlog za najuspešnije trenutke u prethodnoj godini?

Kada vam je išlo baš dobro, zašto se to dogodilo? Strategija, marketinška kampanja, odlična ulaganja? Koji god da je odgovor, to treba da nastavite i sledeće godine. Trudite se da makar ponovite već ostvareni uspeh. Nekada je bolje osloniti se na proverenu ideju nego tragati za potpuno novim planom koji će možda uspeti.

4. Kada su vaši zaposleni bili najzadovoljniji?

Ako ste vlasnik malog biznisa, napravite (anonimnu) anketu među zaposlenima – neka zapišu trenutke svog najvećeg poslovnog zadovoljstva i razloge zbog kojih su se tako osećali. Neka vaša odluka bude da ponovite te trenutke.

Kada razmišljate o budućnosti, često se koncentrišete isključivo na načine da poboljšate svoj život. U poslu, poboljšanja moraju zaista da osete svi zaposleni. Zato je njihovo mišljenje ključno. Ne samo da je timsko zalaganje lakši i jednostavniji put do uspeha, već ćete se i vi lično zbog toga bolje osećati. Unapređujete i svoje i tuđe živote.

Ne zanemarite i opšta mesta: izbegavajte negativce i one koji koče uspešan rad, zdravo se hranite, radite na sebi, budite strpljivi, posetite zubara, nađite vremena za opuštanje… Iako ste sve ovo već toliko puta čuli, istina je da sve to pomaže.

Nastavite da budete puni entuzijazma, na isti način kao kada stvarate svoju poslovnu strategiju: posmatrajte novogodišnje odluke kao finansijsku konstrukciju. Potrudite se da kontrolišete rashode i pravilno ulažete. Ulažite u ljudstvo i sredstva, ostvarite profit i polako dođite do finansijskog (i ličnog) uspeha. I više vežbajte, naravno.