Promoviše toleranciju

VERBIĆ: Ne izbacujem veronauku, želim da diskutujem o najboljem rešenju

Dado Đilas
Po meni bi bilo najbolje da imamo jedan predmet u kome se đaci uče toleranciji, rekao je Verbić, dodajući da je početkom 2000-tih bilo predloga da imamo jedan predmet koji izučava svu religiju

lMinistar prosvete Srđan Verbić izjavio je da ne izbacuje veronauku iz škole, već da želi da se diskutuje o tome šta je najbolje rešenje za đake.

On je za B92 rekao da je moguće da su neki zaprepašćeni stavom ministra prosvete prema veronauci, dodajući da mu se čini da je taj stav, u ovom trenutku, poželjan za društvo u celini.

'Uveli smo predmete koji razdvajaju đake i to ne na osnovu onoga što oni žele da uče ili onoga što je njihova motivacija, interesovanje, već na osnovu toga kako se njihovi roditelji iznašnjvaju, da li su pravoslavci, muslimani, ateisti'', rekao je Verbić.

Kako kaže, na osnovu toga đak u prvom razredu osnovne škole bira šta će da uči, odnosno on čak i ne bira jer mu roditelji napišu na koji će predmet ići. Navodeći da su uštede potpuno sekundarna stvar u toj priči, on je istakao da je reč o tome šta je dobro za đake, odnosno, šta je najbitnije da svi oni imaju najbolje moguće obrazovanje u tom trenutku.

Foto: Beta Zorana Jevtić

''Po meni bi bilo najbolje da imamo jedan predmet u kome se đaci uče toleranciji'', rekao je Verbić, dodajući da je početkom 2000-tih bilo predloga da imamo jedan predmet koji izučava svu religiju. Kako kaže, to nije prošlo i sada imamo rešenje za koje niko od nas ne može da tvrdi da je doprinelo ciljevima obrazovanja.

Objašnjava i da je to tema za javnu diskusiju i da se o tome mora razgovarati.

''Napravili smo predmete koji odvajaju đake i zbog kojih, čini mi se, imamo i probleme, naročito u multietničkim sredinama. Moramo da razgovaramo o tome da li je to najbolje rešenje, a ako se ispostavi da jeste onda ostavljamo tako'', rekao je Verbić, dodajući da nije siguran da to jeste najbolje rešenje.

Ministar je podsetio i da je predložio da se izučavanje veronauke i građanskog sa 12 godina smanji na četiri.

''To je nešto što bi trebalo da se uradi pre svega zato što imamo više časova u školi nego što je zakonom dozvoljeno. Ne kažem da su samo ta dva predmeta pojela sve raspoložive časove, jer ima i drugih predmeta, ali nastavni plan mora da se menja da bi bio u skladu sa zakonom'', rekao je Verbić i dodao da pitanje nastavnog plana može odvojeno da se tretira od toga da li je podela na veronauku i građansko najbolje što može da smislimo.