Dizajn novog modela nije konzervativan i „bezopasan“. Nekoliko detalja daje mu „opasan“ izgled, dosad rezervisan za nemačke automobile
Ponovo „Tojota“ školskim metodom objašnjava kako se svaki segment nadograđuje za klasu više. Redizajnirani „avensis“ porastao je na svim terenima, na planu kvaliteta, ali i dizajna.
Mladen Radulović
Više nije vizuelno bezopasan. U modelu s testa crna boja savršeno se slaže sa Bi-LED prednjim svetlima, koja dolaze standardno u višim paketima opreme. Takođe, redizajnirana je maska hladnjaka, a ukupna dužina porasla je za četiri centimetra (475 cm) zahvaljujući drugačijim branicima, koji su podređeni aerodinamici. Pečat na sjajne linije donele su felne s crnom nijansom, koje imaju zadatak da se „avensis“ pomalo „namršti“, što, bar na beogradskim u licama, izaziva respekt.
Mladen Radulović
Kabina je upadljiva i sa svojim kolor ekranima prati sve trendove. Audio-uređajem se upravlja tasterima na volanu, a na raspolaganju je podešavanje svih parametara vozila, može se pratiti potrošnja, naravno, tu je i navigacija na srpskom, koja odlično poznaje beogradske ulice.
Mladen Radulović
Snaga nadohvat ruke
Komande su jednostavne, mada su dugmad za otvaranje prozora loše postavljena, što je greška koja se retko pojavljuje u „tojotama“. Mesta ima za petoro putnika, a tu Japanci koriste trik sa ravnim podom.
Pohvale idu i za dizelaš 2,0, koji stiže iz BMW, strateškog partnera „Tojote“. Vozili smo model sa 143 KS, koji raspolaže sa 320 Nm obrtnog momenta. Ubrzanje od 9,2 sekunde do stotke je veoma solidno, ali bolje to što je snaga na raspolaganju i pri niskim obrtajima, sa veoma malom turbo-rupom. Potrošnja od oko šest gradskih litara je takođe za svaku pohvalu. Zameramo na tome što motor nije bolje zvučno izolovan, jer ipak je reč o „avensisu“.
Mladen Radulović
Koža u „sol“ paketu
Najbolji od svega je osećaj u vožnji. „Avensis“ veoma dobro upija neravnine na putu i veoma je udoban. Upravljanje je veoma lako jer su sve komande mekane, dok masa vozila od 1.550 kg obezbeđuje utisak robustnosti.
Najjača oprema ima kožna sedišta s grejačima, audio-sistem sa 10 zvučnika, navigaciju, hends-fri karticu za startovanje motora, alu-točkove od 17 inča. Osnovni paket „luna“ sa 2,0 D-4D dizelom košta 25.500 evra, a testirana „sol“ varijanta plaća se 28.900 evra. Korektno za luksuz koji se ugrađuje samo u visoku klasu.
Mladen Radulović