Posle „Pritajenog tigra“ - striming servis
Kineski magnat koji je producirao film „Pritajeni tigar, skriveni zmaj“ osnovao je zajedničku kompaniju s jednim londonskim startapom kako bi lansirao striming servis za gledanje filmova u Kini.
Dong Ping, koji je prodao filmsku producentsku kuću „Čajna vižn“ (ChinaVision) kompaniji „Alibaba“ za 800 miliona dolara 2014, prošle godine je preuzeo „Hjuansaj mediju“ (Huanxi Media), koja se kotira na hongkonškoj berzi. „Hjuansaj“ je u četvrtak objavio da je ugovorio saradnju s „Mjubijem“ (Mubi), striming servisom sa sedištem u Velikoj Britaniji.
Prihodi od kupovine bioskopskih karata u Kini porasli su za 40 odsto prošle godine i dostigli 6,8 milijardi dolara, a ova zemlja će nadmašiti SAD kao najveće svetsko filmsko tržište do 2018, tvrdi istraživačka kompanija IHS. Ipak, njeno tržište filmskih pretplatničkih usluga još uvek je relativno malo.
„Netfliks“ (Netflix), najveći striming servis za gledanje filmova na svetu, koji se ovog meseca proširio na više od 130 zemalja, još uvek nije dostupan u Kini - jer nije dobio dozvolu kineske vlade.
„Hjuansaj“ i „Mjubi“ očekuju da će pokrenuti svoj servis u Kini ove godine, mada su odbili da iznesu detalje o tome kako će dobiti neophodne dozvole od zvaničnih organa u Pekingu.
„Mi znamo kako da se snađemo u svim tim propisima“, kaže Stiven Sjang (Steven Xiang), izvršni direktor „Hjuansaj medije“.
„Mjubijevi“ konkurenti na kineskom tržištu uključuju kompanije „Alibaba“, „Tensent“ i „Baidu“, čija onlajn video-platforma „iQiyi“ ima više od 10 miliona pretplatnika.
Ef Kejkarel (Efe Cakarel), izvršni direktor kompanije „Mjubi“, kaže da ovaj servis ima potencijal da privuče „milione pretplatnika“ zahvaljujući ekskluzivnom pristupu filmovima u produkciji „Hjuansaja.“
„Imaćemo ekskluzivan pristup verovatno najvećim filmovima koji dolaze iz Kine“, rekao je.
Dvojica najuspešnijih kineskih filmskih reditelja Ning Hao i Sju Džen (Xu Zheng) suosnivači su kompanije „Hjuansaj“ i oni će praviti originalan sadržaj za ovu grupaciju. Njihov poslednji film „Izgubljeni u Hongkongu“ (Lost in Hongkong) ostvario je bruto zaradu od više od 250 miliona dolara na kineskim blagajnama, što ga čini jednim od najuspešnijih kineskih filmova u komercijalnom smislu.
„Hjuansaj“ će u zajedničko preduzeće investirati 40 miliona dolara i biće vlasnik 70 odsto kompanije.
„Mjubi“ daje vremenski neograničenu dozvolu za korišćenje svoje striming tehnologije ovoj kompaniji i pruža operativnu stručnost u zamenu za udeo od 30 odsto.
„Hjuansaj“ je takođe pristao da investira 10 miliona dolara za osam odsto udela u samom „Mjubiju“ i ovu kompaniju je procenio na 125 miliona dolara. U poslednjoj rundi prikupljanja sredstava od investitora 2014, „Mjubi“ je procenjen na 25 miliona dolara.
Jedna od glavnih razlika između „Mjubija“ i drugih striming servisa jeste to što on nudi mali katalog od samo 30 filmova u svakom trenutku. Svakog dana se jedan naslov dodaje, a jedan uklanja - to je karakteristika proizvoda koju je „Mjubi“ patentirao u SAD.
Robert Cookson DIGITAL MEDIA CORRESPONDENT