VOZILI SMO: Verovatno najbolji automobil na svetu opet pomera granice

S KLASA NA TESTU KURIRA: Najskuplja Mercedesova reč!

Stefan Jokić
MAGIJA Od S klase očekivali smo čudo, a to se i dogodilo. Vozaču je na raspolaganju ogromna moć sveg napretka automobilizma, koji traje vek i po

Kakav maler za vlasnike S klase! Oni sede na zadnjem sedištu, a vozač ćuti i zadovoljno se smeška. Još jedan dokaz da bogati plaču, a ne znaju da treba samo da sednu napred. Savršenstvo je pred volanom, a svaka druga pozicija je pogrešna.

Mi smo sad na pravom mestu. Trokraka zvezda sija u centru upravljača. Ovo je najskuplja „Mercedesova“ reč. Na testu Kurira je nova S klasa!
Stefan Jokić 


Menja pravila na putu

Pod haubom je 258 rasnih konja. Pun gas, a posle samo 6,8 sekundi dve tone jure 100 na sat. Međutim, od S klase očekuje se više, tačnije čudo. Magija se i desila. Ovaj crni „mercedes“ menja saobraćajna pravila, verovali ili ne. Naime, iz nama nepoznatog razloga, svi staju da nas propuste, bez obzira na znakove. Ali to nije sve. Obezbeđen je i tretman holivudske zvezde. Teško da će iko ignorisati vozača na ulicama i parkinzima.

S klasa nema respekt ni prema beogradskom asfaltu. Vazdušno vešanje toliko pegla neravnine da se nijedna rupa ne oseća u kabini. Kad bi, recimo, neupućena strana delegacija stigla u Srbiju i na aerodromu bila dočekana S klasom, njihova prva pohvala usledila bi na račun naše putne infrastrukture.
Stefan Jokić 


Komfor počiva na dužini od pet metara i međuosovinskom razmaku koji premašuje tri metra. Prostorno pitanje u kabini se ne postavlja, a za one koji očekuju vrhunski luksuz na raspolaganju je i verzija „long“. Dizajn nose LED prednji farovi sa po 56 dioda.

Moć je, ipak, koncentrisana kod vozača, pred kojim je nekoliko velikih digitalnih displeja, sa glavnim od 12,3 inča. Sedište se menja u svim smerovima, a na raspolaganju je i šest programa masaže sa 14 vazdušnih komora. U svakoj krivini automatski se napumpava sedište za bočnu podršku.a
Stefan Jokić 


Ima li ko jači?

Iako S 350 ima „skromnih“ 258 konjskih snaga iz 3,0 V6 agregata, obrtni momenat od 620 Nm obezbeđuje maksimalnu snagu u svakom momentu. Potrošnja na testu od oko devet litara bez štednje na gasu je vrhunski rezultat. Automatski sedmostepeni menjač radi savršeno. Iako su na raspolaganju klackalice iza volana za manuelnu promenu, automatici se ne treba mešati u posao. ESP u svakoj krivini motri na stabilnost, pa ne dozvoljava sportske momente, ukoliko ne isključite elektronski nadzor.

Pitanje je, na kraju, da li je S klasa najbolji automobil na svetu? Veoma je verovatno da jeste.

Stefan Jokić 

Inovator
UVEK NA PRVOM MESTU

Gotovo sve što se danas nalazi na savremenim automobilima nekad se premijerno pojavljivalo u S klasi. Čuveni ABS, zatim elektronska kontrola stabilnosti, vazdušni jastuci, turbodizel-motori. Nova S klasa poseduje „Medžik bodi kontrol“, sistem koji snima put i automatski podešava vešanje kako se u kabini ne bi osetio nikakav trzaj.