„Fejsbuk“ - pravo u metu

AP
Mark Zakerberg ima sve razloge da bude više nego zadovoljan stanjem u svojoj kompaniji, koja, za razliku od „Tvitera“ i „Epla“, već tradicionalno beleži odlične rezultate

Teško je reći da li prihodi „Fejsbuka“ (Facebook) izazivaju veću melanholiju u „Tviteru“ (Twitter) ili u „Eplu“ (Apple). Sumornom raspoloženju koje već neko vreme prati popularnu mikroblog platformu i koje je počelo da nagriza proizvođača „ajfona“ nema ni traga u „Fejsbuku“. Njegov osnivač i direktor Mark Zakerberg (Mark Zuckerberg) toliko je zadovoljan stanjem u kompaniji da je na konferenciji povodom objavljivanja poslovnih rezultata prošle srede govorio o svojoj tek rođenoj kćeri, i o stvaranju čvršćih veza širom sveta - a tek usput je pomenuo i lasere i veštačku inteligenciju.

Zakerberg ima razloga za otvoreni optimizam budući da su poslovni i finansijski rezultati njegove kompanije već tradicionalno odlični. Mediji se i dalje najviše prate preko mobilnih uređaja, a u pogledu prisutnosti na tim uređajima nijedna kompanija ne može se meriti s „Fejsbukom“. Prosečan broj aktivnih korisnika skočio je na 1,6 milijardi mesečno, što je skoro 15 odsto više u odnosu na prošlu godinu. Prihodi za četvrti kvartal, međutim, porasli su za čak 52 odsto, što pokazuje koliko mnogo su oglašivači spremni da plate da bi dobili pristup korisnicima Fejsbuka. Prihodi od reklama na mobilnim uređajima zaslužni su za neverovatnih 80 odsto ukupnih prihoda od oglašavanja. Ako pogledamo omiljeni pokazatelj profitabilnosti kompanije, „Fejsbukova“ marža je na istorijskom maksimumu od 60 odsto.

„Tviter“ pak nikako ne uspeva da pređe brojku od 300 miliona korisnika, a kamoli da na njima ostvari toliki profit.

Zakerberg je pomenuo i da je „Fejsbukova“ društvena mreža za deljenje fotografija Instagram na drugom mestu po broju korisnika; kad je reč o njenom potencijalu za zaradu, „Fejsbuk“ je tek zagrebao površinu.

„Eplov“ ogranak za proizvodnju hardvera suočava se s ozbiljnim problemima posle perioda procvata i razvoja novih proizvoda. Kompanija sada pokušava da se nametne kao „prirodna sredina“ za svoju već postojeću bazu korisnika.

Vrednost akcija „Fejsbuka“ u sredu je bila u padu za oko jednu desetinu od početka godine, ali je zahvaljujući usponu krajem dana prešla u pozitivnu zonu.

FT.COM