BEOGRAD - Srpski heroj, pilot Vladimir Vodopivec (64), koji je pre tri dana u Somaliji spasao život 80 ljudi kad je uspeo da prizemlji avion nakon eksplozije bombe koja je napravila rupu u letelici, odbijen je kad je pokušao da se zaposli u „Er Srbiji“, saznaje Kurir!
Ovog vrsnog pilota, koji ima preko 15.000 sati leta, srpska avio-kompanija nije želela da zaposli pre više od godinu dana zbog starosti, ali i zato što nije znao da upravlja letelicom tipa „erbas“. Da ironija bude veća, Vodopivec je u Somaliji pilotirao upravo „erbasom“, kojeg je uspeo bezbedno da vrati na aerodrom nakon incidenta koji se desio na 3.700 metara visine!
Penzija sa 65 godina
- Vladimir je vrhunski profesionalac, a veliko iskustvo stekao je u „Jatu“. Piloti putničkih aviona penzionišu se sa 65 godina, a Vlada je pre više od godinu dana, sa 63 godine, imao veliku želju da završi karijeru u Srbiji. Pričao je tada sa čelnim ljudima našeg avio-prevoznika, ali oni su ga odbili zbog godina - kaže jedan od Vladimirovih bliskih prijatelja i kolega, koji već duže vreme pilotira u inostranstvu.
Prošao preglede
Prema njegovim rečima, još jedan problem pri zapošljavanju Vodopivca u „Er Srbiji“ bio je i tip aviona kojim je Vlada trebalo da upravlja.
- Leteo je svuda po svetu na različitim tipovima aviona. Pre nego što je došao ovde, leteo je u Albaniji na „boingu 737“, što je bio još jedan razlog da ga u Srbiji ne prime na posao. Naime, „Er Srbija“ je imala „erbasove“, pa su zaključili da ne žele da ulažu u njegovu obuku. Za nas nije bio dobar, a sada je bez problema u Somaliji spustio „erbas“ s rupom, a to ne bi mogao svako! Svetski mediji pišu o njemu - objašnjava sagovornik Kurira i dodaje:
- Vodopivec obožava svoj posao, a voli i Beograd, gde je i rođen i gde je bio spreman da pristane i na tri puta manju platu - samo da bude kod kuće. Piloti imaju izuzetno rigorozan zdravstveni pregled i, da Vlada nije bio zbog godina u stanju da pilotira avionom, ne bi mu to dozvolili ni u jednoj zemlji sveta!
Više pilota s kojima je Kurir juče razgovarao, a koji su želeli da ostanu anonimni iz straha od gubitka posla u srpskoj nacionalnoj avio-kompaniji, potvrdili su da je mnogo naših vrhunskih pilota bilo prinuđeno da okuša sreću u inostranstvu jer nisu dobrodošli u „Er Srbiji“ - zbog godina.
Iz „Er Srbije“ juče nam do zaključenja ovog broja nisu odgovorili na mejl iako su nam u pres-službi u telefonskom razgovoru potvrdili da su ga pročitali. Vladimir, takođe, juče nije odgovarao na mejl, a njegov broj već dva dana je nedostupan.
Nije problem
LETI SE BEZ PROBLEMA I SA 78 GODINA
Da godine nisu preduslov za ljubav i uspeh na nebu, pokazuje i slučaj Žive Frenca (78), najstarijeg i još uvek aktivnog srpskog pilota. Ovog čoveka, koji ima 53 godine radnog staža i drži školu letenja za male avione i jedrilice u Zrenjaninu, većina kolega naziva legendom srpskog vazduhoplovstva. Živa je proveo pola veka u „Jatu“, a bio je prvi naš pilot koji je leteo na liniji Beograd-Singapur-Sidnej.
- Ima dece koja sanjaju da lete. Dok sam bio gimnazijalac u Zrenjaninu, ja sam bio jedan od tih zaljubljenika. Neprestano sam gledao kako drugi lete. Ko leti vredi - ispričao je Frenc svojevremeno za lokalne medije.
Zoran Modli
VLADIMIR JE PILOT BEZ MANE
Piloti saobraćajnih putničkih aviona na svakih šest meseci imaju stručni i zdravstveni ispit koji se sastoji iz teorijskog, praktičnog i medicinskog dela. Tada produžavaju ili gube dozvolu. Mnogim avio-kompanijama ne isplati se da zapošljavaju pilote koji su blizu starosnog limita za penziju jer njihovo doškolovavanje za nove tipove aviona mnogo košta, pa im to nije rentabilno. U svakom slučaju, Vodopivec je pilot bez straha i bez mane - kaže Zoran Modli, penzionisani saobraćajni pilot.
Naradio se
OBIŠAO SVET
Vladimir je leteo za avio-kompanije iz:
- Jugoslavije
- Crne Gore
- Albanije
- Kameruna
- Nigerije
- Somalije- Trinidada i Tobaga
Afrika - meka za srpske pilote
PLATE IDU I DO 15.000 EVRA MESEČNO
Pored Vladimira Vodopivca, profesionalnu satisfakciju na afričkom kontinentu potražilo je više od 20 srpskih pilota.
- Nekad je maltene cela flota Nigerije bila sastavljena od Srba, a i sada ih ima mnogo u Africi. Oni dosta ulažu u razvoj vazduhoplovstva i veoma cene staru srpsku „Jatovu“ školu i iskustvo naših pilota, koji tamo prihvataju posao i zbog velikih plata, koje se kreću od 10.000 do 15.000 evra mesečno - kaže dobro obavešteni izvor Kurira.
PITANJA NA KOJA NIJE ODGOVORILA „ER SRBIJA“
1. Zbog čega ste odbili da zaposlite Vladimira Vodopivca?
2. Koji su kriterijumi za zapošljavanje pilota u „Er Srbiji“?