Kako da pobedite sujetu u poslu?

Pr

Kreativni poslovi zahtevaju jaku ličnost. Iako vam se ponekad čini da se ovakvim zanimanjima bave ljudi koji su uvek veseli i raspoloženi i nemaju problema, baš zato što uživaju u svom poslu, morate biti svesni toga da posao kreativaca često nosi i ozbiljan psihički teret. Zapravo, oni zarađuju za život od svojih ideja. Da bi u tome bili uspešni, moraju biti dovoljno snažni i stabilni kako bi u svakom trenutku mogli da odbiju negativnu energiju od sebe, posvete se poslu i proizvode nove ideje. Ovo nije nimalo jednostavno učiniti.

Ono što je takođe karakteristično za ljude koji se bave ovim poslom jeste sujeta. Imajući u vidu to da oni ulažu veliki deo sebe u smišljanje kreativnih rešenja, razumljivo je da će se neki od njih naljutiti i često shvatiti vrlo lično kritiku njihovog rada. Naravno, „sviđanje” je subjektivna kategorija, pa se samim tim ne može isto dopadati svima. Međutim, u opisu njihovog posla je i to da proizvod koji konačno treba da isporuče odgovara na zahteve i očekivanja tržišta i različitih ciljnih grupa.

Ukoliko želite da se bavite ovakvim poslovima, imamo za vas nekoliko saveta koji vam mogu pomoći da se lakše izborite sa kritikom i iz nje izvučete najbolje.

Unapred tražite mišljenje

Kako biste na prvom mestu izbegli kritiku i nepotrebne neprijatne situacije, već na početku rada pitajte druge za mišljenje i predstavite im svoju ideju. Izaberite upravo one ljude od kojih kasnije možete dobiti kritiku. Pored preventivnog sprečavanja toga da kasnije čujete kritike, već ste nešto novo naučili i čuli od te osobe.

Zahvaljujući nekim njenim uputstvima, instrukcijama ili savetima možete unaprediti svoj dalji rad. Ukoliko od početka rada sve ideje čuvate samo za sebe, to može za rezultat imati negativan ishod. Čak i ako se desi da ste vi potpuno zadovoljni onim što ste uradili, od svojih saradnika u ranoj fazi projekta možete čuti sugestiju koja je relevantna za klijenta i može vam pomoći pri nastavku započetog posla.

Slušajte

Znamo da kritika teško pada i da može da ostavi traga na vašoj sujeti, ali ako odmah odbacite sve sugestije koje vam drugi mogu dati, osudićete svoj rad na propast. Sa druge strane, sigurno ste se našli u situaciji kada možete da osetite da neko ima nešto da doda vašoj kreativnoj viziji ili da oduzme od vaše ideje, a vi već zauzimate odbrambeni stav i spremate se za napad, kako biste zaštitili svoje delo.

Umesto da trošite energiju na raspravljanje, saslušajte argumente, koji često mogu biti validni i korisni. Kada se sastanak završi, razmislite o tome na koji način možete to inkorporirati u svoj dosadašnji rad kako ne bi izgubio autentičnost, a da i dalje poštuje sve tražene segmente.

Ne shvatajte kritiku lično

Naravno da niko ne voli da čuje nepovoljne komentare o nečemu čemu je posvetio mnogo truda i vremena, kreativnosti i rada. Međutim, čak i kada se nekome ne dopadne vaš rad, to ne znači da ima nešto protiv vas ili da ste pogrešili. Uvek imajte na umu da je reč o subjektivnim doživljajima, ali da je nekada mišljenje kolege koji sarađuje direktno sa klijentom ipak relevantnije nego vaše lično.

Sada, kada smo sujetu stavili sa strane, možemo da se posvetimo osmišljavanju različitih kreativnih rešenja za potencijalne i realne klijente. Imajte na umu da ne žele svi koji vas kritikuju da pokvare ono što ste radili. Veliki broj njih to čini da bi unapredio vaš rad.

Na takve slučajeve ćete najčešće nailaziti ukoliko počnete da radite u marketingu, jer je, pored kulture, to branša u kojoj je kreativnost najzastupljenija. Ako vam je to želja i ako smatrate da ste spremni da zaboravite na svoju sujetu i da počnete da radite na sebi, onda upišite studije marketinškog menadžmenta, obučite se za dizajnerske poslove ili pronađite neko srodno zanimanje i počnite da gradite karijeru samosvesnog profesionalca.