Ministar je izmenu najavio na seminaru o mogućnostima smanjenja nesreća u saobraćaju povezanih s konzumacijom alkohola.
Seminaru je prisustvovala i poverenica Evropske komisija za transport Violeta Bulc koja je na parkiralištu pred zgradom parlamenta izvela demonstraciju takve naprave, tzv. "alkoholne brave".
Ona je sela za upravljač kamiona marke "volvo" s ugrađenom napravom, ali je uspela da ga upali tek pošto je u alkotester potvrdio da nije u alkoholisanom stanju.
Na tržištu će uskoro biti više takvih sistema, što je u skladu s politikom sigurnosti u saobraćaju koji sprovodi Evropska komisija, rekla je.
Za sada, zakon dopušta ugradnju "alkoholnih brava" u sedam evropskih država, a to već sprovode Švedska, Velika Britanija, Holandija i Finska. Što je zanimljivo, upravo te zemlje su prema nekim istraživanjima najsigurnije evropske države kada je reč o saobraćaju.
"Alkohol je veliki uzročnik nesreća i smrtnih slučajeva, a sadašnje mere suzbijanja nesreća nisu dovoljne", rekla je Bulc.
Za sada, obavezna upotreba takvog načina kontrole stanja vozača predviđena je samo u okviru rehabilitacijskih programa za alkoholisane vozače "povratnike" i za posebno osetljive kategorije kao što su vozači teretnih vozila ili školskih autobusa.
Ipak, postoje mišljenja da će se trend alkotestiranja problematičnih vozača postupno širiti i na druge kategorije.
Na evropskim putevima svaki dan u saobraćaju umre 70 ljudi, a za četvrtinu od 26.000 koliko ih pogine svake godine odgovoran je alkoholisani vozač, najčešće muškog pola.
(N1)