"U novom pogonu britanske kompanije 'Delphi automotive' u Novom Sadu biće zaposleno 10 odsto ukupnog broja njihovih radnika u Evropi, a to je tri hiljade ljudi", poručio je premijer i ocenio da je to veliki praznik za našu zemlju, za Novi Sad i Vojvodinu.
Stranim ulagačima poručio je da su izabrali najbolju zemlju i divan grad za svoju investiciju.
"Ova napuštena hala uskoro će biti mnogo svetla, mnogo topla, posle 35 godina to je prva tako velika investicija u Novom Sadu. Radili smo u tišini, imali smo konkurenciju dve zemlje, ali Britanci su odlučili da fabriku prave ovde i imaće najbolju radnu snagu, biće zadovoljni, a siguran sam da će i ovi mladi ljudi, koji će ovde raditi biti zadovoljni", rekao je premijer.
Kako je primetio, nije lako danas, kad je BDP i u Evropskoj uniji tek nešto iznad nivoa recesije, privlačiti investitore, ovako velike i značajne, i zbog toga je to za Srbiju velika stvar.
Najavio je u narednim godinama još 18 miliona evra ulaganja u slične pogone, ali u drugim gradovima, a ovo ulaganje ocenio je kao početak renesanse ne samo Novog Sada, već cele Vojvodine.
On je zahvalio predstavniku britanske kompanije, radnicima i građanima, Vladi Srbije koja je uložila značajna sredstva, a svima njima zbog toga što su pomogli da zadržimo ovako veliku investiciju.
Obrativši se predstavniku britanske kompanije Vinsentu Fadargu, Vučić je rekao da je napravio dobar posao, a vlada pametno uložila.
"Zajedno ćemo da radimo, da biste vi ostvarili što veći profit, a mi da uzmemo što više poreza", poručio je, dodajući da će hala koja sada ima 18.000 kvadrata vrlo brzo imati čak 25.000, te ponovio da je to velika stvar za zemlju, Novi Sad i Vojvodinu.
Upitan o subvencijama vlade za radna mesta u novoj fabrici i obavezama koje ona u tom poslu ima, Vučić je rekao da će 2.000 radnika biti zaposleno u Novom Sadu, a hiljadu u nekom drugom gradu, ali i da "sve zajedno kad saberete šta su vlada i grad radili to je 18 miliona evra do kraja 2018. godine".
Trenutno je u fabrici zaposleno 300 radnika, 150 prima platu, 150 je zaposleno preko agencija, i od juna će krenuti novo zapošljavanje, objasnio je.
"Gubili smo vreme, mnogo smo ga izgubili i gledamo da ga nadoknadimo i nadoknadićemo", rekao je Vučić, primetivši da je Rumunija, u koju su neki radnici za ovu fabriu išli na obuku, u međuvremenu uradila mnogo više.
Ljudi u Novom Sadu i Vojvodini treba da se raduju novoj fabrici:
"Ugovor je potpisan, mi smo ozbiljni ljudi, ne igramo se, nismo išli negde da otvorimo fabriku gde će da rade tri čoveka, ovde će da rade hiljade", poručio je odgovarajući na pitanja novinara o izvesnosti posla u kompaniji "Delphi automitive".
Vučević: Novi Sad ima podršku vlade posle tri decenije
Gradonačelnik Novog Sada Miloš Vučević rekao je da posle više od tri decenije u tom gradu se ne zatvaraju fabrike već se otvaraju veliki pogoni i veliki broj radniih mesta.
"Posle tri decenije Novi Sad ima podršku Vlade Srbije koja ga je preporučila kao dobro mesto za investiranje", rekao je Vučević.
On je istakao da ne očekuje da ovaj projekat podrže oni koji su zatvarali fabrike.
"Desetine hiljada ljudi u Novom Sadu ostajalo je bez posla, ali oni nisu žrtve tranzicije, već žrtve pljačkaške privatizacije i politike koja je sprovođena do 2012", rekao je Vučević.
Vučević je rekao da je zadatak onih koji vode ovu zemlju i Novi Sad da otvaraju fabrike i nova radna mesta i poručio da će sa tom praksom i nastaviti. Gradonačelnik Novog Sada zahvalio je premijeru i rukovodsvtu kompanije Delfi što su odlučili da novu fabriku otvore u tom gradu, i istakao da nisu pogrešili u izboru.
Fagar: Delfi je oduvek bio probirljiv
Generalni direktor "divizije" kompanije Delfi za Evropu Vinsent Fagar istakao je da je današnji dan veoma važan u istoriji te kompanije pošto se udružila sa vlastima u Srbiji kako bi nastavili da projektom koji je veoma važan za Delfu.
"Ovaj projekat podrazumeva proizvodnju električnih modula i sa ovog mesta opsluživaćemo ključne proizvođače u automobilskoj industriji", rekao je Fagar. Prema njegovim rečima, Delfi je uvek bio prilično probirljjiv kada je reč odabiru budućih proizvodnih pogona, o kvalitetu kadra i obrazovanja, želji i volji da se dalje uči i da je zato veoma zadovoljan što je za ovaj projekat odabran pravi grad, Novi Sad.
"Veliko je i zadovljstvo i da se ovoj zgradi u kojon se nalazimo udahne novi život. Bio sam nekoliko puta ovde i video slike kako je ranije izgledala i ljudi koji su tu radili. Drago mi je i nadam se da ćemo do jula moći da imamo još više takvih slika", rekao je Fagar i zahvalio svima koji su doprineli da ta kompanija dođe u Novi Sad.
Taj pogon, koji će proizvoditi delove za vodeće autoproizvođače i, kako je poručeno iz kompanije, blisko će sarađivati sa Delphi pogonima u regionu, kako bi se obezbedila efikasnost i fleksibilnost za kupce.
"Delphi automative PLC" je globalni autodobavljač tehnologija za putnička i komercijalna vozila čije je sedište u Gilingemu u Velikoj Britaniji, a tehničke centre, proizvodne pogone i servise za podršku kupcima ima u 44 zemlje sveta. Kako je poručeno iz te kompanije, među njenim korisnicima je 25 najvećih svetskih kompanija iz oblasti autoindustrije, a svojim proizvodima Delphi snadbeva 19 od 20 najboljih proizvođača vozila u Evropi.
Teško u Srbijagasu, u EPS najteže, MMF hoće čistu situaciju
Vučić je uveren da će Srbija uspešno proći četvrtu i petu reviziju aranžmana s MMF-om, i istakao da je najteži deo posla reforma javnih preduzeća. "Moramo da promenimo sebe, reformisemo nasa javna preduzeća. U Železnicama ide dobro, ali je teško u Srbijagasu, mora da ide brže, ozbiljnije i temeljnije, a u EPS je najteže", ukazao je Vučić novinarima u Novom Sadu.
On je rekao da je zaključak MMF da je Srbija, i pored mnogih problema, makroekonomski i fiskalno stabilna, ali žele skroz "čistu situaciju". Problemi srpske ekonomije su razorena preduzeća, reforma javnih preduzeća i racionalizacija državne uprave, rekao je Vučić, ali se radi na rešavanju svih tih problema. Premijer je rekao i da je do sada rešeno više od sto preduzeća, da je zaštićeno 10, kao i da su najveći problem RTB Bor i Resavica. Međutim, kako dodaje, ta preduzeća ne mogu da se zatvore, jer bi "istočna Srbija ostala bez posla i budućnosti".
Vučić je kazao da je i juče predstavničima MMF rekao da postoje teški problemi, ali da se traži rešenje za ta preduzeća, što predstavnici te međunarodne institucije vide, ali oni traže "čistu situaciju". "To su stručni ljudi koji sve vide i zato su 2011. godine pobegli brzinom munje iz Srbije, a danas su ovde već više od godinu dana. MMF ima svoje zahteve, ali tako Srbija postaje bolja i uspešnija zemlja", podvukao je premijer. Srbija, kako je ukazao, mora da ubrza svoje reforme i da se uhvati u koštac sa problemima, za razliku od onih koji su godinma obmanjivali građane i sve gurali pod tepih.
Britanski proizvođač autoinstalacija investira u Novi Sad
Predstavnici Vlade Srbije i britanske kompanije "Delphi automotive" potpisali su danas, uz prisustvo premijera Aleksandra Vučića, ugovor o podsticajnim sredstvima za nov proizvodni pogon u Novom Sadu, koji bi trebalo da pokrene proizvodnju autoinstalacija i do kraja naredne godine zaposli 1.000 radnika. Ugovor su potpisali ministar privrede Željko Sertić i generalni direktor Delphi električni/elektronski sistemi za Evropu, srednji Istok i Afriku Vinsent Fagard.
Taj pogon, koji će proizvoditi delove za vodeće autoproizvođače i, kako je poručeno iz kompanije, blisko će sarađivati sa Delphi pogonima u regionu, kako bi se obezbedila efikasnost i fleksibilnost za kupce. "Delphi automative PLC" je globalni autodobavljač tehnologija za putnička i komercijalna vozila čije je sedište u Gilingemu u Velikoj Britaniji, a tehničke centre, proizvodne pogone i servise za podršku kupcima ima u 44 zemlje sveta. Kako je poručeno iz te kompanije, među njenim korisnicima je 25 najvećih svetskih kompanija iz oblasti autoindustrije, a svojim proizvodima Delphi snadbeva 19 od 20 najboljih proizvođača vozila u Evropi. Pogon će biti izgrađen u objektu nekadašnje fabrike "Neobus" u Novom Sadu.