Kako se brendira?

Pretvorite svoj startap u uspešan brend uz ove savete stručnjaka

Foto: Pr

Jačanje prisutnosti u digitalnom svetu nikada nije bilo važnije. Zbog toga jedan od najvažnijih zadataka za sve kompanije jeste izgradnja brenda i sticanje kredibiliteta i u digitalnom svetu. “Kompanije više ne mogu da grade brend koristeći taktiku stare škole. Ovo je era pametnih telefona i mobilnih uređaja i tradicionalni načini brendiranja jednostavno ne donose rezultate“, navodi Ej Džej Agraval, osnivač kompanije Alumnifaj, koja povezuje diplomce i poslodavce.

U današnjem svetu izgradnja brenda i vidljivost u digitalnoj stvarnosti veoma su povezane. Šon Azari, direktor marketinške agencije „Breakthrough Social“, jedan je od primera ljudi koji ovaj koncept shvata vrlo dobro.

Azari je uspeo da poveća bazu svojih pratilaca sa oko 5.000 na oko 200.000 za samo osam meseci. Zahvaljujući svojim izuzetnim veštinama u oblasti digitalnog marketinga, Azari je takođe uspeo i da utrostruči svoju zaradu. Osim toga, on trenutno poseduje 30 vrsta različitih kanala na Instagramu. Dovoljno je da pogledate baze pratilaca na samo tri njegove stranice: Lifestyle Guide (104.000) Milionaire Vision (oko 90.000) Do You Tinder (oko 106.000 pratioca). Pred vama su neke od njegovih strategija za uspešan onlajn marketing koje mogu pomoći novim brendovima da se probiju na tržište.

1. Izgradite svest o proizvodima ili uslugama

Čak i danas neke kompanije ne žele da pređu sa konvencionalnog marketinga na digitalni marketing. Azari je došao na ideju kako da te „teške klijente“ pretvori u „dugoročne klijente“. Odlučio je da se usmeri na marketing, dok je njegova konkurencija bila više usmerena na same proizvode. Azari ovako objašnjava tajnu njegovog uspeha: „Umesto da pokazujemo svoje usluge, odlučio sam da se usmerim na to da otkrijem koje su najveće vrednost tih usluga. Izložio sam marketinški plan za kompaniju i pomogao u sprovođenju te strategije za sve digitalne platforme.“

Azari savetuje stručnjacima za digitalni marketing da počnu da promovišu vrednost koja stoji iza proizvoda ili usluge, a ne sam proizvod ili uslugu.

„Ako ne pokažete vrednost vašeg proizvoda ili usluge kupcima, teško ćete uspeti da se probijete na tržište. Da biste stvorili brend, treba da se usredsredite na posebnu vrednost koju pružate svojim klijentima, a koju druge kompanije ne mogu da im pruže. Od toga napravite priču o vašoj kompaniji i brendu koju možete da delite sa korisnicima“, navodi on.

2. Budite dosledni u svom pristupu

Svaka kompanija ima neku vrednost brenda, ali svaka kompanija takođe ima izbor: može da se poboljša i diktira trendove ili da pusti da svi drugi odlučuju umesto njih. Za izgradnju brenda potrebno je vreme. Celi proces zahteva odabir odgovarajuće strategije i njenu doslednu primenu.

Sa 12 godina iskustva u digitalnom marketingu, Azari i njegovi saradnici naporno su radili na tome da pomognu brendovima u izgradnji onlajn prisutnosti. Pre nego što pristupe tom procesu Azari savetuje marketinškim stručnjacima da postave jedno pitanje: „Šta je zaista najvažnije u vašem poslovanju?"

„Nakon što date ili dobijete odgovor, ne odstupajte od njega, inače ćete stvoriti negativan uticaj na vaš brend“, savetuje Azari.

3. Koristite moć studija slučaja

Šta je prva stvar koju uradite kada razmišljate o kupovini proizvoda ili usluge?

Prvo pitate svoje prijatelje, rodbinu i poznanike o iskustvu sa proizvodom ili uslugom. Zatim potražite recenzije na internetu ili neke čvrste dokaze za to da je odabrani proizvod ili usluga kvalitetan i da odgovara vašim potrebama. Danas prodavci i menadžeri prodaje ne moraju da provode mnogo vremena pričajući o svojstvima i prednostima proizvoda koje prodaju. U današnjem svetu kupci žele da shvate proces kupovine koji prate, kroz proverene studije slučaja. Pokazujući žive i relevantne primere možete lako izdvojiti svoju ponudu iz mnoštva drugih ponuda.

Marketing i komunikacija sa proizvođačima danas se obavljaju uglavnom na internetu. Razlog tome su ekonomičnost, efikasnost, vidljivost rezultata i lakše merenje uspeha, ali i sama činjenica da se većina potrošača nalazi na internetu. Zato su kompanijama sve potrebniji stručnjaci za digitalni marketing koji znaju da iskoriste internet i sve onlajn platforme i servise tako da budu u službi marketinga i komunikacije sa potrošačima.