Najveći rast u prošloj godini ostvaren je na tržištu Srbije
Atlantic Grupa je u 2015. godini ostvarila prihode od prodaje od 711 miliona evra, što u odnosu na prethodnu godinu predstavlja rast od 5,6 odsto. Dobit pre kamata i poreza (EBIT) iznosi 53 miliona evra i manja je za 8,3 posto, najviše usled rasta cena sirovina i nepovoljnog kretanja tečaja stranih valuta, dok neto dobit nakon manjinskih interesa iznosi 32 miliona evra, što je rast od 21,1 odsto u odnosu na 2014.
Od važnih poslovnih događaja u 2015. ističe se reorganizacija distributivnog poslovanja uz osnivanje distributivnih kompanija na tržištima Nemačke i Austrije, što pokazuje izuzetan fokus na dalju internacionalizaciju. Godinu je obeležio i nastavak jačanja distribucije u regionu. Takođe je, nakon nepune godine od početka radova, počela s radom nova fabrika energetskih pločica iz asortimana sportske prehrane u Novoj Gradišci, u koju je uloženo 13 miliona evra. Poslednja akvizicija Atlantic Grupe – kompanija Foodland, uspešno je integrisana i danas s brendom Bakina tajna čini novo poslovno područje Gourmet, a krajem godine je sa Spider Grupom, dugogodišnjim ugovornim partnerom u proizvodnji čajeva pod brendovima Cedevita i Naturavita, potpisan ugovor o kupoprodaji poslovanja s čajevima. U 2016. godini nastavlja se fokus na internacionalizaciju i rast na postojećim tržištima, a posebnu pažnju kompanija i dalje posvećuje održavanju likvidnosti i upravljanju finansijskim obvezama i rizicima.
„Uprkos izazovnim makroekonomskim uslovima na većini tržišta, u 2015. godini ostvarili smo rast prihoda od prodaje i poboljšanje neto profitabilnosti, a Atlantic Grupa je prema poslednjem istraživanju Euromoney-ja proglašena ukupno najbolje vođenom kompanijom u Hrvatskoj kao i najbolje vođenom kompanijom u sektoru hrane i pića u centralnoj i istočnoj Evropi. Nastavljajući razvoj poslovanja u regionu, fokus našeg budućeg razvoja okrenut je prema razvijenim zapadnim tržištima, gde najveći potencijal imaju naši brendovi Argeta, Bakina tajna, Donat Mg, Cedevita i Multipower“, komentarisao je predsednik Uprave Atlantic Grupe Emil Tedeski.
Gledajući strukturu prihoda od prodaje, ukupnom rastu Atlantic Grupe u 2015. godini najviše su doprineli Strateško poslovno područje Delikatesni namazi s rastom od 14,2 odsto, Strateško poslovno područje Kafa s rastom od 5,7 odsto, Strateško poslovno područje Pića s rastom od 4,3 odsto, kao i Strateško distributivno područje Hrvatska s rastom od 11,1 odsto i Strateško distributivno područje Srbija s rastom od 8,5 odsto. Kafa se sa 20,1 odsto učešća u ukupnim prihodima od prodaje ističe kao najveća pojedinačna kategorija sa 143 miliona evra prihoda od prodaje.
Posmatrano po tržištima, najveći rast od 9,7% odsto ostvaren je na tržištu Srbije, koja je učestvuje u ukupnom prihodu sa 23,2 odsto, a sledi tržište Hrvatske s rastom od 9,6%, koje sa učešćem od 26,1 odsto čini najveće tržište Atlantic Grupe. Sopstvene robne marke Atlantic Grupe učestvuju u prodaji sa 65,3 odsto, distribucija proizvoda robnih marki principala s 19,7 odsto, apotekarski lanac Farmacia sa 6,2 odsto dok proizvodi koje Atlantic Grupa proizvodi kao privatne robne marke za velike poslovne sisteme u zemlji i inostranstvu u ukupnom prihodu od prodaje učestvuju sa 8,7 odsto.