Obilasku rukavca prisustvovao je i tehnički direktor JVP „Beogradvode” Vladimir Batalović.
Vesić je podsetio da je Grad Beograd izdvojio sredstva za čišćenje mulja na ulazu u Čukarički rukavac, od Mosta na Adi do ušća Topčiderske reke, kao i površine oko samog ušća Topčiderske reke.
- Na zahtev Opštine Čukarica i „Beogradvoda” Čukarički rukavac čisti se treći put u poslednje dve godine. Procena je da se u njemu nalazi oko 120.000 kubnih metara mulja koji nanosi Topčiderska reka, a taj proces pojačan je posle izgradnje Mosta na Adi kada je došlo do suženja izlaza rukavca. To je dovelo do toga da ne mogu da se koriste čamci, a zbog nanosa i do stvaranja spruda koji dovodi do pomora riba. Tokom 2014. godine obavljeno je manje čišćenje ovog rukavca kada je odneto 4.800 kubika, 2015. godine očišćeno je 6.000 kubika, a sada ćemo očistiti 35.000 kubika mulja, što će koštati 22,5 miliona dinara. Time ćemo rešiti problem vlasnika čamaca za narednih nekoliko godina, ali da bismo rešili problem na duže staze, Direkcija za građevinsko zemljište raspisala je javnu nabavku za uređenje Topčiderske reke, kojim je predviđeno postavljanje kaskada kako bi se sprečilo taloženje mulja u Čukarički rukavac. Takođe, spremamo i veliku akciju čišćenja u kojoj ćemo animirati donatore, jer kada više ne bude dolazio mulj biće potrebno očistiti rukavac, koji će onda postati ono što je uvek i trebalo da predstavlja, turističku atrakciju Beograda. Trenutnim radovima biće omogućeno korišćenje rukavca jer će biti očišćena ukupno trećina nataloženog mulja - istakao je gradski menadžer.
Govoreći o budućnosti nautike u Beogradu, Goran Vesić istakao je da glavni grad još uvek nema marinu u pravom smislu te reči, sa pumpom i potrebnim sadržajima.
- Projekat marine postoji unazad već deset godina, mi smo ga prošle godine inovirali i očekujem da uz čišćenje krenemo u nalaženje partnera za njenu izgradnju. Projekat će sa Opštinom Čukarica raditi JKP „Parking servis” i JP „Ada Ciganlija” i njime će biti predviđeni svi sadržaji koje jedna marina treba da ima, tako da će ljudi koji budu želeli da ovde drže plovila dobiti punu uslugu i znaće tačno šta plaćaju. Paradoksalno je da Beograd ima 200 kilometara obale, a nijednu marinu, i ja se nadam da će posle izgradnje ove, investitori naći interes i za ulaganje u druge marine. Beograd svoje najvažnije projekte trenutno ima na rekama, od Beograda na vodi, preko Makiškog polja, Bloka 18, Višnjičkog polja, Ade Huje i ceo potez od Pupinovog do Pančevačkog mosta. Beograd do sada nije koristio svoje obale i mi to moramo da promenimo, da ih infrastrukturno opremimo i da ih manje zagađujemo otpadom - rekao je Goran Vesić.
Predsednik opštine Čukarica Srđan Kolarić rekao je da je veliki problem za stanovnike Čukarice i vlasnike plovila bila neprohodnost Čukaričkog rukavca i da je opština morala da reaguje.
- Tokom prethodnih godina nalazila su se neka alternativna rešenja, a mi smo se sada obratili Skupštini grada koja nam je izašla u susret. Ovim čišćenjem problem će biti rešen za narednih pet do deset godina, ali da bi ga rešili trajno, potrebni su nam ozbiljni projekti. Važno nam je i da na ovom mestu bude izgrađena marina sa svim sadržajima koji podrazumevaju njeno postojanje, a to se može uraditi jedino ako se kvalitetno očisti Čukarički rukavac. Od ovog posla korist će imati svi Beograđani, jer će rukavac konačno postati oaza kakva je uvek i trebalo da bude - rekao je Srđan Kolarić.
(Beoinfo)