Ne možete da izađete na kraj sa poslom?

Evo kako da ne radite više, već pametnije

Foto: Pr
Razvoj tehnologije doneo je i daleko više posla, a samim tim i stresa. Svi se trudimo da budemo produktivniji kako bismo mogli da uradimo što više i bolje. To kao posledicu ima umor i razdražljivost, koji nikako nisu dobri kada ste na radnom mestu.

Višak nagomilanih zadataka često će doći do vas i očekivaće se da sve uradite što pre i što bolje. Postajemo skloni tome da obavljamo više projekata istovremeno, iako je dokazano da, osim što neretko vodi do grešaka, takav način rada umnogome utiče na kvalitet obavljenog posla, a na kraju dana to je jedino što je bitno.

Međutim, ne očajavajte. Iako situacija izgleda bezizlazno, nije sve tako crno. Postoji veliki broj načina da sebi olakšate radni dan i da kući stignete raspoloženi i koliko je to moguće odmorni. Kako bismo vam olakšali ovaj naporan proces, daćemo vam nekoliko saveta kako da radite pametnije, a ne više.

Pravite pauze

Kada pomislite da niste dovoljno produktivni, prvo što će vam pasti na pamet da žrtvujete jeste pauza kako biste nadoknadili propušteno i završili višak posla u tom periodu. Međutim, to će samo dovesti do toga da postanete razdražljivi i napeti, što će svakako još pogubnije uticati na vaš radni učinak.

Sa druge strane, ukoliko redovno pravite pauze tokom rada, to će vašem umu dozvoliti da s vremena na vreme napravi predah i da nastavite dalje odmorni i spremni za rad. Naučnici tvrde da je nekada i samo pet minuta dovoljno da se osvežite. Ako vam je potrebna dodatna stimulacija, u tom periodu zgrabite pločicu od žitarica koja će vam pokrenuti moždane vijuge.

Uvedite rituale

Ukoliko imate jutarnji ritual da kada se probudite popijete crnu kafu i pročitate dnevne novine, bilo na telefonu ili štampano izdanje, prvi put kada ne budete stigli to da uradite osećaćete se lošije nego inače. Sve to je stvar vaše psihe, koja je navikla na određeni ritam koji joj prija i ne voli da se taj ustaljeni tok remeti.

Isto to možete učiniti na poslu. Uvedite određene navike koje se tiču radnih sati i vremena provedenog u poslu koje će vam postati mali rituali i ponavljaćete ih uvek iznova.

Izdvojte određeno vreme kada vas niko neće uznemiravati

Bilo da radite kod kuće ili u kancelariji, koncentracija vam vrlo jednostavno može biti poremećena. Nekada će neko od kolega želeti da proćaska o aktuelnim dešavanjima na političkoj sceni, dok će, sa druge strane, neko iz vaše porodice imati zadatak za vas, iako ste već uposleni.

Međutim, baš zato morate odrediti određeno doba dana kada nećete dozvoliti nikome da vas uznemirava. Okačite znak na vrata, stavite slušalice ili jednostavno ignorišite pitanja, jer radite i bićete daleko produktivniji. Ne dozvolite da vam neko poremeti teško stečenu koncentraciju.

Isplanirajte obaveze na vreme

Kako biste ispunili sve što ste zacrtali za taj radni dan, prvo morate to i da zacrtate. Važno je da u svakom trenutku znate kako vaš projekat napreduje i da u skladu sa tim pravite izmene i odvajate još potrebnog vremena za njega, ako ima potrebe.

Kako biste posvetili jednaku pažnju svim poslovima, napravite listu prioriteta svakoga jutra i potrudite se da je pratite od početka do kraja. To će vam olakšati posao, jer ćete znati šta vam je najbitnije, a šta možda možete da ostavite za kasnije.

Menadžeri za ljudske resurse u velikim kompanijama, baš kao i u malim firmama, svakodnevno se susreću sa problemom pucanja zaposlenih, koji su jednostavno pretovareni obavezama i ne znaju šta da rade sa ogromnom količinom posla koji im svakodnevno stiže. Ovo su samo neki od saveta koje im pružaju i koji im mogu pomoći da se izbore sa dnevnim problemima i teretom. Ukoliko ste ih već savladali i smatrate da postoje i bolji načini, razmotrite da upišete menadžment ljudskim resursima na Biznis Akademiji i pronađete svoje mesto upravo među onima koji pomažu ljudima da prebrode poslovne probleme i prevaziđu stres.