FAP posle 31. maja u stečaju, formira se novo preduzeće

Fabrika automobila u gradu na Limu, koja duguje oko 11 milijardi dinara, više neće postojati od 31. maja. Radnici će biti poslati na biro uz isplatu po 200 evra za godinu staža

PRIBOJ - Fabrika automobila u Priboju više neće postojati.

To je juče saopšteno predstavnicima radnika čuvenog FAP, koji je od prošlog utorka u generalnom štrajku. Na sastanku u Vladi Srbije, kojem su, prema rečima Miroslava Mrševića, člana štrajkačkog odbora, prisustvovali predsednik Nadzornog odbora FAP i savetnik premijera Vučića Nemanja Stevanović i Marko Pećanac, savetnik u Vladi, jasno je poručeno da je stečaj neminovan.

- Vesti su veoma loše! FAP više neće postojati! Nećemo moći da funkcionišemo posle 31. maja, bićemo u stečaju. Jedina pozitivna stvar je to što ćemo idućeg ponedeljka ići kod predstavnika Vojske Srbije da se dogovaramo o formiranju novog preduzeća, koje će zaposliti od 100 do 150 ljudi. Nikako nismo zadovoljni ponuđenim. Ovo moram staviti radnicima na glasanje - naglasio je Mršević:

Sedam dana protesta

- Rekli su nam da možemo štrajkovati koliko god hoćemo. Radnici koji posle 31. maja odu na biro imaće povezan staž, dobiće 200 evra po godini staža, a u međuvremenu će deo ljudi zadržati Vojnoremontni zavod. Obrazloženje je da po Zakonu o stečaju i Zakonu o radu, kao i odlukama MMF, to tako mora da bude. Biće nam mnogo teško kad izađemo pred radnike. Dug FAP iznosi oko 11 milijardi dinara, a samo aktuelni menadžment s generalnim direktorom Zoranom Zakovićem napravio je gubitak od 732,38 miliona dinara - ističe predstavnik pribojskih radnika.

Podsetimo, zaposleni u FAP poslednjih sedam dana su bili u štrajku zbog neisplaćenih osam plata, nezakonitog otuđenja imovine fabrike bez odgovarajuće odluke Skupštine akcionara i nepovezanog radnog staža, a bilo im je obećano da će to biti regulisano nakon blokade pruge Beograd-Bar u oktobru 2013.
- Imali smo velike probleme da obuzdamo radnike, koji su spremni na radikalni vid protesta. Jedan deo njih je bio spreman da započne štrajk glađu, bilo je dosta i onih koji su zagovarali ponovni izlazak na prugu. Borimo za golu egzistenciju, porodice nemaju šta da jedu! - kazao nam je Miroslav Mršević pre sastanka u Vladi Srbije i definitivne odluke da se FAP ugasi.
Youtube Printscreen/Arhivski Snimak 

Sve pokradoše

U sindikatu FAP Sloga rekli su nam i da je rukovodstvo fabrike s direktorom Zakovićem na čelu ogrezlo u kriminal, da se rezervni delovi, specijalni merni i rezni alati prodaju privatnim preduzećima na kilogram, a onda ih ta preduzeća preprodaju po višim cenama.

Izjavu od rukovodstva fabrike je, inače, teško dobiti. Sekretarica uvek obavesti da je direktor na putu ili na sastanku i da će se kasnije javiti, što se nikad ne desi. Ni ovaj put nismo uspeli da popričamo sa Zakovićem o ovoj gorućoj temi.

NEKAD BIO GIGANT

FAP iz Priboja osamdesetih godina proizvodio 7.200 kamiona i autobusa godišnje

Izvozio čak četiri hiljade kamiona

Zapošljavao oko sedam hiljada radnika

FAP je bio među 17 firmi koje su imale zaštitu države od poverioca do kraja maja

U maju 2014. godine bilo je obećano partnerstvo s finskim SISU i privatizacija. Trebalo je da prvi kamioni izađu s trake u septembru i da u etapama bude zaposleno 600 radnika

Plate su sad u FAP oko 25.000 dinara