Za menadžere digitalnih medija

Alati za uspešno vođenje korporativnih profila na društvenim medijima

Društveni mediji su postali integralni deo života. A u poslovnom svetu oni su posebno važni za mlade kompanije koje pokušavaju da se povežu sa klijentima, steknu uticaj, pa čak i za potencijalne investitore.

Iako je strategija oglašavanja i komunikacije za društvene medije nužnost, ona zahteva dosta vremena: ažuriranje profila, odgovaranje kupcima, kreiranje i raspodela sadržaja samo su neke od stvari koje onlajn menadžeri svakodnevno moraju da ispune.

Srećom, postoji nekoliko alata i strategija koji im mogu olakšati posao. Pred vama su neki alati koje je kao vrlo korisne za portal Mašabl izdvojio Džon Rempton, preduzetnik, investitor i marketinški guru kog je magazin „Entreprenur“ proglasio za jednu od najuticajnijih osoba na internetu, a magazin „Tajm“ za marketinškog eksperta.

1. Softveri i aplikacije za automatizaciju

Najlakši način za automatizaciju društvenih medija jeste da koristite softvere i aplikacije. Neke od njih su Hootsuite, Buffer, SproutSocial, HubSpot, Social Flow... Svaki od ovih alata nudi različite mogućnosti i funkcije, ali u suštini svi oni vam omogućuju da unapred rasporedite postove za društvene medije i pratite kad god neko pomene vaš brend ili ostavi komentar.

Za početak je dobro da odaberete samo jedan alat i da eksperimentišete sa njim. „Ja koristim ‘Brand 24’ kako bih saznao ko sve govori o mojoj kompaniji na internetu. Ovo je alat koji mi pokazuje svaku osobu koja pominje moj brend na društvenim medijima ili na blogu. Tako možete ne samo da saznate ko vas pominje, već i da se zahvalite tim ljudima ili im odgovorite“, ističe Rempton.

2. Ispunite praznine

Navedeni alati mogu da vam uštede dosta vremena, ali automatizaciju možete preneti na viši nivo pomoću alata kao što su „Zapier“ i IFTTT. Ovi resursi vam omogućuju da aplikacije, sistemi i web stranice „razgovaraju“ jedni sa drugima. Na primer, možete da kreirate ZAP koji automatski sve postove sa WordPressa prenosi i na vašu stranicu na Fejsbuku. IFTTT vam daje mogućnost da stvarate „recepte", tako da možete da sinhronizujete svoje onlajn profile ili Guglov kalendar sa društvenim medijima. Mogućnosti su beskrajne.

3. Sinhronizujte profile na društvenim medijima i svoj blog

Ako ste uložili dosta vremena i truda da kreirate dobar sadržaj za blog ili info-grafike, zašto ne biste osigurali da će ih videti svi vaši prijatelji i sledbenici na društvenim medijima? Ako koristite WordPress, ovo je prilično jednostavno uraditi, jer postoji više nego dovoljno dodataka koji omogućuju da dodate dugmad za deljenje na društvenim mrežama ili jednostavno namestite da se svaki novi članak automatski objavi na njima.

4. Iskoristite stari sadržaj

Osim ako niste tek pokrenuli blog, postoji šansa da imate neke stare i veoma dobre postove u svojoj arhivi. Naravno, ne bi imalo smisla da podelite ponovo članak koji govori o novim marketinškim tendencijama u 2010. godini, ali možete da podelite neki od svevremenih sadržaja. To su sadržaji koji su uvek aktuelni i značajni. Da ne biste morali ponovo da prolazite kroz vašu arhivu, možete koristiti WordPress dodatak kao na primer „Revive Old Posts“ kako biste pojednostavili proces.

5. Organizujte sadržaj

Društveni mediji ne treba da budu ispunjeni samo sadržajem koji ste stvorili. Takođe možete da delite i tuđi sadržaj koji je na neki način povezan sa vašim brendom ili porukom koju želite da prenesete. Pronalaženje relevantnog sadržaja je lakše nego ikada uz pomoć alata za automatizaciju. Na primer, pomenuti „Hootsuite“ vam daje predloge sadržaja koji može da vas zanima na osnovu ključnih reči. U tome vam mogu pomoći i platforme poput: „Freedly“, „dlvr.it“ i „Scoop.it“.

6. Fokusirajte se na jedan zadatak

Konačno, važno je da znate da ne možete potpuno da automatizujete vaše aktivnosti na društvenim medijima, jer će, ukoliko to pokušate, vaši profili izgledati automatizovano i dehumanizovano. Ako želite da steknete veliki i jak uticaj, automatizacija vam to neće omogućiti. Vaši potrošači žele da osete da iza tih profila stoji živa osoba.

Zato je važno da odvojite vreme za interakciju sa kupcima i pratiocima. „Verujte mi, ljudi mogu lako da primete kada je neki profil u osnovi robot. No, umesto da pokušate da budete na svim medijima u isto vreme, usredsredite se na ostvarenje jednog zadatka. To može da bude bilo šta: od odgovaranja na pitanja ili ostavljanja komentara, ažuriranja profila i slično. Ne morate nužno to da radite svakih 10 minuta, no pokušajte da svakog dana pronađete malo vremena. Tako stičete poverenje svojih sledbenika i potrošača, a njihovo poverenje može da vam pomogne da ostvarite veći uticaj na društvenim mrežama“, smatra Rempton.

Ako želite da steknete znanja i veštine koji su neophodni kako bi vođenje korporativnih profila na društvenim mrežama postalo lako, primenjujte ove savete.