Istoričar umetnosti Martin Harison javnosti je predstavio poslednju sliku renomiranog umetnika Frensisa Bejkona “Study of a Bull” iz 1991. koja je godinama bila skrivena u jednoj privatnoj zbirci.
Prema napisima Gardijana, Martin Harison je sliku “Study of a Bull” pronašao u jednoj privatnoj zbirci u Londonu isključivo zahvaljujući pripremi posebnog kataloga u kojem je nameravao da objedini celokupno Bejkonovo stvaralaštvo.
Do sada niko nije ni znao da slika postoji, zbog čega ne postoji nijedna reprodukcija, diskusija, analiza ni kritički osvrt na Bejkonovo poslednje delo.
Prema Harrsonovom mišljenju, slika "Study of a Bull” predstavlja umetnikovu smrt, jer je u isto to vreme radio na poznatom delu “Triptihu 1991”, koji se danas nalazi u Muzeju moderne umetnosti u Njujorku (MoMA). “Bejkon je bio spreman na odlazak... Bio je jako bolestan”, izjavio je Harison.
Lik bika nalazi se u gornjem levom uglu dvometarskog platna, dok je ostatak slike namerno ostao neiskorišćen i prazan. Za slikanje tamne pozadine bika Bejkon je upotrebio pravu prašinu iz svog trošnog i haotičnog ateljea u londonskoj četvrti Sout Kensington, podsećajući nas simbolički na staru biblijsku rečenicu “Prah si i u prah ćeš se vratiti”.
Lik bika takođe svedoči o Bejkonovoj fascinaciji tim moćnim životinjama, što je tema koju je prvi put obradio 1969. godine i kojoj se vratio nekoliko puta do 1987. kad je bikovima posvetio ceo triptih. Slika “Study of a Bull” biće glavna zvezda na retrospektivnoj izložbi koju Harison priprema za Grimaldi Forum u Monaku.
(Vijesti)