Internet-marketing za startap na današnjem konkurentnom tržištu nesumnjivo nije lak zadatak, ali postoje koraci koje marketinški stručnjaci mogu da slede kako bi obezbedili kompaniji šansu za uspeh.
Pre nego što napravite marketinški plan
Pre nego što pročitate sledeće savete, obratite pažnju na dve ključne stvari. Prvo, uverite se da vaše marketinške strategije počivaju na onome što čini vaš posao jedinstvenim u okruženju.
Drugo, potrudite se da prepoznate šta su ciljevi vaše marketinške strategije: Da li želite da povećate svoju publiku na društvenim mrežama, pretvorite potencijalne kupce u stalne ili samo da povećate svest javnosti o brendu? Kada znate tačno šta želite od svog marketinga, to će vam pomoći da odaberete najbolju taktiku i napravite dobar plan. Pred vama su neki od saveta koji vam u tome mogu pomoći.
1. Usmerite se na svoje ciljne korisnike i kupce
Kada prvi put počnu da rade marketinški plan, mnogi požele da dopru do svakog čoveka odjednom i odmah. Međutim, važno je da ostanete usredsređeni na svoje ciljne kupce, koji će vam pomoći da uspostavite i razvijate poslovanje.
Umesto da pokušavate da privučete sve potencijalne kupce odmah na početku, koncentrišite se na ciljni segment onih koji će vam pomoći da postignete svoje kratkoročne ciljeve. Taj segment tržišta može da se sastoji od ljudi za koje smatrate da će kupiti vaš proizvod brzo – ili jednostavno, to može da bude ciljana publika do koje znate kako da dođete.
U svakom slučaju, usmerenost će pomoći da dođete do vaše ciljane publike efikasnije i da bolje koristite svoje ograničene resurse.
2. Izgradite strateška partnerstva
Pokušajte da izgradite partnerstvo sa brendom koji je već uspostavljen i poznat na tržištu. To će vam pomoći da steknete kredibilitet. Izaberite brend koji vas inspiriše i koji poštujete. Idealno bi bilo da pronađete brend koji ima komplementarne usluge, tako da možete da pružite usluge jedni drugima.
3. Povežite se sa uticajnim digitalnim medijima
Stupite u kontakt sa lokalnim radio-stanicama, portalima, onlajn novinama i časopisima. Izvestite ih o novom poslovnom poduhvatu i ubedite ih činjenicama koje potvrđuju zašto je vaš brend vredan njihove pažnje. Kada spremate marketinški plan za novi brend, veoma je važno da marketing i PR funkcionišu jedinstveno. Ponudite priču koja bi mogla da bude zanimljiva njihovim čitaocima i slušaocima. Ukoliko su vaši ciljni potrošači mladi ljudi, obavezno uzmite u obzir i studentske portale, blogove i web stranice.
4. Podstaknite ljude da dele vaše sadržaje
Ako želite da ljudi govore o vašem proizvodu ili usluzi, važno je da im date pravi podsticaj da to i urade. Ponudite popust onima koji tvituju, lajkuju ili pišu na Fejsbuku ili blogu o vašem proizvodu ili usluzi. Možete im ponuditi i „ekskluzivnu mogućnost“ da prvi isprobaju vašu uslugu ili proizvod.
Drugi način da podstaknete svoje klijente jeste putem takmičenja. To mogu da budu takmičenja u kojima će na društvenim medijima postavljati slike sa vašim proizvodom, ili kako koriste vaše usluge, takmičenje u osmišljavanju slogana za vaš brend i slično... Budite kreativni u tome i uverite se da stvarate neku stvarnu vrednost za vaše klijente.
5. Razvijajte sadržaj
Autentični sadržaj je fenomenalan način da povećate uspeh celokupnog poslovanja i podstaknete svest javnosti o brendu. Ako radite sa malim timom, ili nemate dovoljno ljudi koji mogu da pišu prilagođeni sadržaj, sačekajte nekoliko meseci, dok vaša kompanija malo ne učvrsti svoj položaj.
Prilagođeni sadržaj vam omogućuje da uskladite svoj brend sa temama koje su značajne za vašu industriju, a ako imate svrsishodan tekst kojim možete da doprinesete razrešenju profesionalnih dilema, odmah privlačite više pažnje.
Važna stvar: nemojte da reklamirate svoje usluge ili poslovne ponude; umesto toga, jednom mesečno objavite članak o važnim pitanjima ili problemima sa kojima se vaša industrija suočava. U tekst unesite zanimljive podatke i analize. Sprovedite onlajn ankete i objavite rezultate koji su relevantni. Što više jedinstvenih i novih informacija, to je verovatnije da ćete steći više pažnje.
Uspeh marketinške kampanje na internetu umnogome zavisi od planiranja. Dobar plan je prvi preduslov za postizanje željenih efekata. Uspešna marketinška kampanja podrazumeva da je prava poruka preneta pravoj ciljnoj grupi u pravo vreme uz što manje troškove. Planiranje marketinga na internetu ima brojne specifičnosti i zato su stručnjaci iz ove oblasti sve traženiji. Ukoliko želite da izgradite uspešnu karijeru internet-marketing planera, više o tome možete saznati na stranici specijalizovane ustanove za obrazovanje profesionalaca koji zarađuju na internetu.