„Šaterstok“ ugovorio distribuciju sa agencijom Asošijejted pres

AP
Vrednost trogodišnjeg ugovora nije poznata, ali omogućiće američkom foto-servisu da svojim korisnicima u SAD ponudi oko 3.000 fotografija, vesti i video-klipova koje AP dnevno proizvede

Američki foto-servis „Šaterstok“ (Shutterstock) potpisao je trogodišnji ugovor o distribuciji sa Asošijejted presom (AP) i time omogućio da se u njegovoj ponudi nađu fotografije, video-snimci i foto-arhiva te novinske agencije.

Kompanije nisu obelodanile vrednost ugovora koji će omogućiti da prosečno 3.000 fotografija i video-klipova udarnih vesti, sportskih i zabavnih događaja koje AP proizvede svakog dana postanu dostupne korisnicima „Šaterstoka“ u SAD. Ovaj ugovor obuhvata i 30 miliona fotografija i dva miliona video-snimaka iz arhive AP.

„Šaterstok“, osnovan 2003. godine, proširuje svoju osnovnu ponudu u nameri da parira „Geti imidžizu“ (Getty Images), koji je sa 200 miliona fotografija najveća komercijalna biblioteka tog tipa na svetu.

Prošle godine „Šaterstok“ je postigao dogovor s kompanijom „Penski medija korporejšn“ (Penske Media Corporation), vlasnikom filmskog magazina Varajeti (Variety), o distribuciji fotografija i video-snimaka sa događaja poput dodele Oskara i modnih revija. Takođe je kupio britansku foto-agenciju „Reks fičers“ (Rex Features), za 33 miliona dolara, i time stekao pravo na pristup biblioteci od 13 miliona digitalnih fotografija i snimaka poznatih ličnosti i događaja.

Ugovor sa AP „predstavlja veliki korak napred za ‘Šaterstok’ i njegovu ponudu novinskih fotografija, kojim će se uspešno pokrivati događaji širom sveta za potrebe naših premijum korisnika u SAD“, izjavio je Džon Orindžer (Jon Oringer), osnivač i izvršni direktor „Šaterstoka“.

Kompanija procenjuje da je vrednost tržišta vizuelnih sadržaja od šest do osam milijardi dolara godišnje, i tu vidi mogućnost da ostvari prihod i do jedne milijarde dolara.

„Kupovina ‘Reksa’ učvrstila je naš prelazak na novinsku fotografiju. Uz pomoć PMC, rešili smo i deo jednačine koji se odnosi na zabavu. Jedino što je još nedostajalo bile su vesti i sport“, rekao je Orindžer.

„To je bio deo koji nam je bio potreban da upotpunimo ‘sveti gral sadržaja’, kad samo pomislite koliko dugo je AP u ovom poslu, koliko nagrada je osvojio, kakve fotografije poseduje i koliko je njegov sadržaj globalan.“

Sve do sada je AP, osnovan 1846, imao kontrolu nad distribucijom svojih sadržaja klijentima u SAD.

„Imamo zaista stabilne dugogodišnje veze s brojnim medijskim kompanijama, ali ‘Šaterstok’ će nam pomoći da dopremo i do onih delova komercijalnog tržišta na kojima ranije nismo bili zastupljeni“, kaže Džoj Džons (Joy Jones), potpredsednica AP zadužena za proizvode.

Shannon Bond - Njujork