Pad suhoja superdžeta 100

Pronađena olupina aviona, nema preživelih

Foto: Reuters
Tela pronađena, preživelih nema. Ostaci letelice nađeni na lokaciji na kojoj je izgubljen kontakt, nedaleko od indonežanske planine Salak

DŽAKARTA - Olupina ruskog putničkog aviona suhoj sa 47 putnika i članova posade, koji je juče nestao tokom promotivnog leta, pronađena je danas u planinskoj oblasti Indonezije južno od Džakarte, a u nesreći nema preživelih.

"Pilot helikoptera primetio je iz vazduha olupinu i logo suhoja", kazao je na konferenciji za novinare zvaničnik Nacionalne spasilačke agencije Darjatmo, prenose svetske agencije.

"Olupina je pronađena na lokaciji na kojoj smo izgubili kontakt sa letelicom", nedaleko od planine Salak, visoke 2.200 metara. Potraga na zemlji otežana je u toj planinskoj oblasti prekrivenoj džunglom, osamdesetak kilometara jugoistočno od Džakarte.

"Olupina je pronađena na nadmorskoj visini od 1.800 metara", na padini vulkana, naveo je potpukovnik Muhlis, koji nadzire operaciju spasavanja. Spasioci su juče upućeni u planinsku oblast Indonezije u kojoj je nestao nov ruski putnički avion sa oko 50 zvaničnika, privrednika, novinara i članova posade, koji su bili na promotovnom letu. Nacionalne agencije za potragu je objavila da je kontak sa "suhojem superdžet-100" prekinut kada je bio iznad Zapadne Jave, nedaleko od planine Salak.

Spasioci pronašli nekoliko tela, preživelih nema

Spasioci su na mestu pada suhoja pronašli su nekoliko tela ali ne i preživele. "Zasad nismo pronašli nijednog preživelog", izjavio je portparol spasilačkog tima Gagah Prakoso, prenele su agencije.

Avion, u kojem su bili predstavnici indonežanskih aviokompanija, ruske kompanije "Suhoj", novinari i ruske diplomate, nestao je sa ekrana radara juče tokom drugog demonstracionog leta, a potragu su otežavali loši vremenski uslovi.

Suhoj je poleteo sa aerodroma u Džakarti i nestao sa radara 21 minut kasnije, u blizini planinskog venca Salak, pošto je posada tražila dozvolu od kontrole leta da spuste letelicu sa 3.000 na 1.800 metara visine.

Kasnije je objavljeno da je avion udario u liticu planine Salak na zapadnom delu indonežanskog ostrva Java.

Avion se nalazio na promotivnoj turneji po centralnoj i jugoistočnoj Aziji i već je imao demonstrativne letove u Kazahstanu, Pakistanu i Mjanmaru. Iz Indonezije je bilo planirano da odleti u Laos i Vijetnam.

Avion je trebalo da se, posle demonstracionog leta za potencijalne kupce, vrati za oko 50 minuta. Nacionalna agencija za potragu navela je da je u avionu bilo i nekoliko diplomata iz Ambasade Rusije.

Predsednik Indonezije Susilo Boambang Judhojono pozvao je na pokretanje "detalje istrage" nesreće. Avion je bio na reklamnoj turneji po šest zemalja. Ranije je prikazan u Mjanmaru (Burma), Pakistanu i Kazahstanu, a trebalo je da iz Indonezije nastavi za Laos and Vijetnam.

Taj putnički avion ruske kompanije Suhoj, prozvodi se u saradnji sa zapadnim partnerima od 2008. godine. Rusija se nada da će joj taj avion za kratke i srednje relacije, prvi potpuno nov model proizveden od raspada Sovjetskog Saveza 1991, pomoći da se probije na međunarodnom tržištu.

Projektovan da konkuriše modelima brazilskog Embraera i kanadskog Bombardijea, "superdžet-100", zavisno od verzije, može da preveze 75 do 100 putnika na relacijama od 3.200 i 4.620 kilometara. Košta oko 30 miliona dolara što je manje od modela konkurenata. Taj model aviona je februara ove godine dobio sertifikat Evropske agencije za vazduhoplovnu bezbednost čime je otvoren put za njegovo komercijalno korišćenje u Evropi. Međutim, 16. marta 2012, Objedinjena korporacija za proizvodnju aviona Rusije, matična kompanija firme Suhoj, objavila je kontrolu svih "superdžetova" zbog problema sa stajnim trapom prilikom sletanja. Ukupno, prema Suhoju, komercijalno se sada koristi osam aviona superdžet-100" - u jermenskoj kompaniji Armavia i ruskom Aeroflotu.

Uprkos nesreći, Aeroflot zadržava flotu Superdžeta

Ruska avio-kompanija "Aeroflot" saopštila je danas da neće prizemljiti svoju flotu od šest aviona tipa Suhoj Superdžet 100 (SSJ), uprkos jučerašnjem padu aviona tog tipa u Indoneziji i pogibiji svih putnika i članova posade.
"Aeroflot nema nameru da iz upotrebe povuče avione SSJ", rekla je kompanija u saopštenju na svom Tviter nalogu.
"Svi avioni tipa SSJ podvrgnuti su svakodnevnim tehničkim proverama i letovi se obavljaju prema rasporedu", piše u saopštenju. "Aeroflot" i jermenska nacionalna kompanija "Armavia" su jedine koje u svojoj floti imaju prvi ruski avion napravljen posle sovjetske ere, navodi AFP. Kompanija je naručila 30 aviona SSJ kao deo nastojanja da zameni flotu preostalu iz sovjetske ere.