Veštačka inteligencija u središtu planova „Majkrosofta“

Rojters
Svoje najjače tehnološko, ali i kadrovsko „oružje“ američka kompanija okreće u pravcu razvoja VI, ubeđena da će upravo ovaj segment promeniti način korišćenja komunikacije s digitalnim svetom

Kompanija „Majkrosoft“ prošle srede je najavila plan da stavi niz četbotova, inteligentnih agenata i digitalnih asistenata, u središte svoje buduće tehnologije, s obzirom na to da širenje veštačke inteligencije menja način na koji ljudi komuniciraju sa digitalnim svetom.

Ova inicijativa, osmišljena da olakša ljudima komunikaciju sa budućim generacijama „inteligentnih“ računara, usledila je nakon neprijatne omaške koja se dogodila pretprošle nedelje, kada je „Majkrosoftov“ softverski program kreiran da imitira adolescentkinju počeo da niže rasističke komentare na Tviteru (Twitter). Ovaj nestašni četbot po imenu Tej (Tay) prošle srede je nakratko greškom pušten u rad po drugi put.

Govoreći na „Majkrosoftovoj“ godišnjoj konferenciji za programere u San Francisku kasnije tog dana, izvršni direktor Satja Nadila (Satya Nadella) rekao je da je kompanija usvojila set principa kako bi obezbedila da povećana upotreba veštačke inteligencije bude od koristi za društvo.

„Sva tehnologija mora biti inkluzivnija i imati više poštovanja“, dodao je. „Želimo da tehnologiju gradimo tako da uzima ono najbolje od čovečanstva, a ne najgore.“

„Majkrosoft“ je za debakl softvera Tej okrivio „koordinisani napad“ ljudi koji su preko Tvitera naveli četbot da uzvrati uvredljivim komentarima, iskoristivši činjenicu da se ovaj program u velikoj meri oslanja na učenje iz svake informacije koju dobije. Slični programi koje je ova kompanija pokrenula u Kini i Japanu naišli su na daleko pozitivniji društveni prijem.

Komentarišući četbot Tej, Nadila je rekao: „Brzo smo shvatili da nije dovoljno dobar i sad pokušavamo da osmislimo novi, a u isto vreme nastavljamo da razvijamo Sjaoajs (Xiaoice) i Rinan (Rinnan) u Kini i Japanu i pitamo se zašto društveni botovi tamo rade drugačije.“

Pokušaj „Majkrosofta“ da govor i pisanje poruka pretvori u nov način korišćenja kompjutera usledio je nakon što su ga „Epl“ i „Gugl“ nadmašili kada je reč o mobilnom računarstvu zasnovanom na dodiru. Ti napori su „prirodni potez za ‘Majkrosoft’“ s obzirom na njegovu slabost u mobilnoj sferi, ali i snagu na polju glasovne tehnologije, dubokog učenja, razmene poruka i softvera za kolaboraciju“, kaže Džef Blejber (Geoff Blaber), analitičar u „CCS insajt“ (CCS Insight).

Nadila smatra da će govor postati podjednako važan kao miš i tastatura kada je u pitanju način na koji koristimo računare. „Ljudski govor je novi sloj korisničkog interfejsa“, tvrdi on. „Botovi su nove aplikacije. Digitalni asistenti su poput novih pretraživača, a inteligencija je sastavni deo svih interakcija.“

I druge velike američke tehnološke kompanije eksperimentišu sa novim načinima za interakciju sa kompjuterima putem konverzacije. „Amazonov“ Eho (Echo), crni cilindrični uređaj osmišljen da pomaže kod kuće, postao je neočekivani hit u svetu tehnologije, dok „Gugl“ ulaže ogromna sredstva u jezički zasnovane sisteme.

Za razliku od njih, „Majkrosoft“ računa da će poslovni klijenti pronaći primenu za nove računarske interfejse poput govornog jezika i njegovog „HoloLens“ uređaja za proširenu stvarnost, kaže Dejvid Smit (David Smith), analitičar u kompaniji „Gartner“. „Majkrosoft“ pokušava da ponovi uspeh platforme za dopisivanje Vičet (WeChat), koju je u Kini lansirala kompanija „Tensent“ (Tencent), a istovremeno pokušava i da postane jedan od lidera u sledećem velikom pomaku u svetu računarstva, kaže Blejber. On ipak dodaje da će to podrazumevati ponovnu edukaciju zapadnih korisnika koji su bolje upoznati s aplikacijama pametnih telefona sa samo jednom funkcijom nego sa višenamenskim virtuelnim asistentima koji mogu pomoći u bilo čemu.
Thinkstock 


Richard Waters - San Francisko
Daniel Thomas - London