Kako da bez ulaganja novca promovišete svoj startap

Svaki početak je težak. Iako je startapova sve više, mnogi preduzetnici kubure zbog nedostatka vremena. Mladi biznismeni su neretko u situaciji da za svoju firmu moraju sve da rade sami.

Od vođenja profila na društvenim medijima, do pravljenja marketinškog plana i animiranja investitora, sve je na jednom čoveku, a on je uglavnom bez većih sredstava. Stoga svima koji su dovoljno hrabri da pokrenu sopstveni biznis nudimo nekoliko praktičnih saveta kako da bez novca podignu kredibilitet, povećaju vidiljivost i prošire posao.

Učestvujte na takmičenjima

Radite to često i od samog početka. Testirajte svoj “pič”. Na ovaj način ćete povećati vidljivost, a može se desiti da privučete i investitore. Nakon iskustva sa prodavanjem sopstvene priče drugima uspećete da svoj poslovni projekat polako dovedete do savršenstva. Imaćete jasnije definisane ciljeve, prognoze, misiju i viziju.

Koristite LinkedIn

Nemojte pokušavati da svoj biznis prodate putem LinkedIna. Vaši postovi na ovoj mreži bi trebalo da budu informativnog i obrazovnog karaktera. Slanje neželjene pošte (spemovanje) na LinkedInu nikome nije donelo rezultate. Informišite publiku o mogućnostima rešavanja njihovih problema i o prednostima korišćenja proizvoda ili usluge koje ste razvili, o vašim istraživanjima i o promišljanju problema vezanih za njihovo polje interesovanja. Na ovaj način ćete postepeno graditi reputaciju eksperata.

Blogujte redovno

Pojedini web sajtovi na blogu objavljuju tekstove svakodnevno, dok većina nove sadržaje izbacuje jednom nedeljno. Više aktivnosti je dobro, ali je redovno postovanje bez premca. Izaberite obrazac i držite ga se. Nemojte prekidati, jer ćete vremenom navići vaše pratioce kada mogu da očekuju nove tekstova. Morate nastaviti da ispunjavate njihova očekivanja.

Da razmrdate stvari, možete ostvariti saradnju s drugim blogovima, deliti, odnosno preuzimati i ustupati sadržaje. Takođe možete pozvati druge blogere da vašem sajtu doprinesu relevantnim sadržajem. Ova praksa takođe unapređuje kredibilitet.

Razvijte strategiju na društvenim medijima

Kao što je slučaj sa blogovanjem, morate biti dosledni i u pojavljivanju na društvenim mrežema. Kada nemate nov, kvalitetan materijal, reciklirajte stari sadržaj sa blogova povezivanjem sa novim tekstovima i deljenjem svega toga na društvenim mrežama. Pozovite druge da kod vas dele svoj sadržaj.

Pratite komentare i odgovarajte na tuđe postove. Ne propuštajte priliku da pokažete svoje znanje iz branše tako što ćete odgovarati na dileme drugih korisnika i nesebično deliti savete kad god i gde god je to moguće.

Uključite pozive na akciju

Na kraju krajeva, sve što radite – radite zbog svog biznisa. Ne budite napadni u nuđenju svoje usluge ili proizvoda, već diskretno tražite i-mejl adresu potencijalnog klijenta, tako što ćete mu zauzvrat ponuditi neko znanje.

Kreiranje kvalitetnog sadržaja oduzima vreme. Najbolji način da istrajete u tome jeste sledeće – obučite se za community menadžera ili menadžera digitalnih medija. Ako želite da postanete uspešan preduzetnik, ne potcenjujte moć društvenih medija i težinu svake reči koju napišete na svom ili kompanijskom profilu na Fejsbuku.