Ljudi u komunikaciji preko Vajbera i Mesindžera sve više koriste smajliće za koje ne znaju šta zapravo znače.
Ljudi širom sveta često pogrešno protumače poruke koje su dobili zbog pogrešne upotrebe smajlića.
Mala animirana lica namenjena su za iskazivanje emocija ili određenog tipa radnji, ali neretko se događa da se željeno objašnjenje protumači na potpuno pogrešan način.
Kako prenosi “Independent“ prema poslednjem istraživanju ljudi često koriste smajliće za koje nisu sigurni šta zapravo znače. Smajlići se razlikuju od platforme do platforme, zavisno od društvenih mreža – Tviter, Instagram, Fejsbuk, Snepčet ili operativnih sistema telefona – Android i iOS.
Univerzitet u Minesoti u svom istraživanju ističe da kada korisnik ajfon telefona pošalje smajlić koji ima usiljen osmeh korisniku Samsungovog telefona stigne drugačije animirano lice.
Kada je urađeno istraživanje s korisnicima popularnih aplikacija da protumače 10 najpopularnijih smajlića i kakva osećanja oni iskazuju odgovori su se veoma razlikovali. Naime, bilo je potrebno da svaki smajlić ocene od -5 do 5, što je broj manji to je negativnije osećanje, a što je broj veći pozitivnije.
Kao problem js navodi to što na Eplovim telefonima neki smajlići izgledaju mnogo usiljenije – uštogljen osmeh i napete oči, pa se često tumači kao negativniji izraz osećanja, ali kada se pojavi na nekom Android telefonu dobija se potpuno drugačiji efekat.
Pored tehnoloških razlika, postoje i kulturološke. Određene kulture na potpuno drugačiji način shvataju neke od smajlića, zavisno od toga šta se u njihovom društvu smatra prihvatljivim i šta se uklapa u norme i vrednosti njihove kulture.