Devet znakova da je vreme za redizajniranje vašeg web sajta
Kao i izlog bilo koje prodavnice, web sajtovi ne traju zauvek i potrebno ih je stalno održavati. Kako internet nastavlja da se menja i raste, tako se menjaju i trendovi u web dizajnu. Ako niste sigurni da li je vreme za redizajniranje vašeg postojećeg sajta, pogledajte devet indikatora na koje upozorava bloger Džeki Ranoni.
Korisnike pozdravlja animirani klip ili iskačući prozor
Ova, nekada moderna praksa danas je stvar prošlosti. Za sadašnje korisnike računara predstavlja neprijatnost. S onima koji internetu pristupaju putem mobilnih uređaja stvar je još gora. Animirani klip ili bilo koji drugi agresivni dodatak uticaće na posetioce na najgori mogući način i podstaći ih da što pre napuste vaš web sajt.
Vaš web sajt je napravljen u Flashu
Propaganda protiv Flasha traje godinama. Ovaj tip web sajtova nije kompatibilan s današnjim pretraživačima. Razlog je to što je obično u pitanju takozvani one-pager, sajt sačinjen iz samo jedne stranice, što automatski smanjuje njegovu vidljivost na Guglu.
Učitavanje stranica je izuzetno sporo, jer pregledač mora da odmah učita ceo web sajt umesto jedne stranice. Kao da sve pomenuto nije dovoljno, Flash nije kompatibilan s uređajima ajped (iPad) i ajfon (iPhone).
Vaš web sajt nije prilagodljiv za mobilne telefone
Oko 50% korisnika koristi smart telefone da bi pristupilo internetu. Poslednja stvar koju želite jeste da ostavite loš utisak na potencijalne klijente i pretplatnike. Ako vaš sajt nije optimizovan za pregledanje na mobilnim uređajimaa, gubite i više nego što možete da zamislite.
Vaš sajt je neažuriran
Ako je sadržaj na vašem sajtu star, posetioci će steći utisak da je i sam biznis zastareo. Izdvojite vreme za osvežavanje sadržaja tako da korespondiraju s aktuelnim ciljevima vašeg biznisa. Neaktivni sajtovi se povrh toga loše rangiraju na pretraživačima.
Potrudite se da ažurirate i datum sekcije za zaštitu autorskih prava i redovno objavljujete članke na blogu. To je jednostavan, a brz način da dođete do publike.
Vaš rođak je napravio vaš sajt
Iako je pametno na početku poslovne avanture maksimalno uštedeti, treba da shvatite da vaš web sajt daje ton čitavom biznisu. Ako očekujete ogromnu zaradu, a niste spremni da platite za web sajt, nešto nije u redu. Zato angažujte profesionalca. Alternativno, možete pokušati i bez ičije pomoći, ali će vam za to biti potrebno znanje. Obučite se da sami napravite svoj web sajt i uradite posao kako treba.
Na vašem sajtu nema poziva na akciju
Prvo pitanje jeste – čemu vaš web sajt služi. Ako posetioci nemaju šta da urade kada dođu na vaš sajt, velike su šanse da će otići. Sekcija „pozovite nas“ neće dovesti do toga da ljudi uzmu telefon u ruke. Zato im ostavite načine da stupe u akciju.
Na vašem sajtu ne postoje prečice za interakciju s društvenim medijima. Prestanite da odugovlačite. Putanja do društvenih medija je obaveza svakog web sajta. Takođe bi trebalo da budete aktivno uključeni sa svojim kanalima na Fejsbuku, Tviteru, Jutjubu, Linkedinu i ostalim mrežama koje se koriste za poslovne svrhe.
Koristite više od tri različita fonta
Čist i zaokružen izgled sajta vrlo je važan za ugled kompanije. Doslednost je teško postići, ali je to vredno truda. Ovde važi poznata deviza – manje je više.
Vaš sajt se prevashodno sastoji od slika
Koliko god izgledao dopadljivo, sajt sastavljen od slika je loš sa stanovišta optimizacije za pretraživače (SEO). Oni nisu sposobni da tekst koji je sastavni deo slike prepoznaju kao takav, što utiče na smanjenje saobraćaja ka vašem sajtu. Da biste bili vidljiviji, koristite strateški promišljen sadržaj koji uključuje fraze i termine ključne za vaš biznis.
Životni vek sajtova je svega tri do pet godina. Ako se ne trudite da ga ažurirate i unapređujete, vaš sajt će ostati nevidljiv ili će ga svi ignorisati. Zato je pametno da što pre ovladate tehnikama web dizajna i na neki način uvek imate nov web sajt.