Vlasnik brendova „dav“ i „persil“ saopštio da im je prodaja, i pored sve veće potražnje u ovoj godini, pala za dva odsto, na 12,5 milijardi evra, u odnosu na isti kvartal prošle godine
Potražnja tržišta u usponu za „Junileverom“ (Unilever) robom široke potrošnje nastavila se žustrim tempom, ali je slabost njihovih valuta u odnosu na evro dovela do pada u kvartalnoj prodaji ove britansko-holandske grupacije.
Vlasnik brendova poput sladoleda „magnum“, sapuna „dav“ (Dove) i deterdženta za veš „persil“ izjavio je u četvrtak da je prodaja u prva tri meseca, zaključno s martom, pala za dva odsto, na 12,5 milijardi evra, u odnosu na isti kvartal prošle godine.
Nepovoljna valutna kretanja srozala su prodaju za 7,1 odsto. Prihodi od prodaje - kad se izuzme uticaj valuta i spajanja i preuzimanja - porasli su za 4,7 odsto u skladu s tržišnim očekivanjima i podstaknuti rastom obima prodaje za 2,6 odsto.
„Junilever“ je ponovio upozorenje iz januara da su tržišta nestalna i dodao u izjavi u četvrtak da je potrošačka tražnja „krhka“.
Izvršni direktor Pol Polman (Paul Polman) izjavio je: „Održavamo zamah uprkos težim spoljnim uslovima.“
Na oštru razliku između tržišta u usponu i razvijenih tržišta posebno je ukazao rast prihoda od prodaje za dobrih 8,3 odsto kod prvih u poređenju s padom od 0,3 odsto kod drugih.
Evropa, opterećena deflacijom, bila je najslabiji region, s padom prihoda od prodaje za 0,6 odsto. Kod tržišta u usponu, prodaja u Latinskoj Americi se povećala za 18 odsto - uglavnom kroz više cene. Porast je bio značajan na Filipinima, dok je u Kini bio u potpunosti rezultat onlajn prodaje.
Prodaja kućne hemije i kozmetičkih proizvoda rasla je brže nego u kategorijama prehrambenih proizvoda, što ukazuje na strategiju ove grupacije da odstupi od hrane i okrene se proizvodima za ličnu negu.
Prodaja sredstava za pranje veša „omo“ i „komfort“ (Comfort) znatno je porasla na tržištima u usponu, dok su u kategoriji kozmetičkih proizvoda dezodoransi imali uspeha u Severnoj Americi.
Rezultati u kategoriji hrane još jednom su bili sputani slabom prodajom margarina. Prodaja namaza nastavila je da pada uprkos osnivanju izdvojenog odeljenja čiji je cilj da popravi ovaj učinak.
Analitičari kompanije „Kanakord dženuiti“ (Canaccord Genuity) izjavili su da je statistika prodaje pokazala da je „dobar zamah održan“.
Vrednost „Junileverovih“ akcija bila je neznatno niža na startu berzanskog trgovanja u četvrtak i iznosila je 32,36 funti.
Scheherazade Daneshkhu consumer industries editor