ŠEF AVIJACIJE SAD 1999. OBOREN NAD SRBIJOM Mi i Amerikanci imamo različite teorije kako je preživeo!
General Dejvid Goldfejn poznat između ostalog i po tome što je preživeo obaranje u svom lovcu F-16C u borbenoj misiji iznad Srbije 1999. godine nominovan je za komandanta Vazduhoplovnih snaga SAD.
Odluku ministra odbrane Eštona Kartera o nominovanju Goldfejna saopštio je juče Pentagon, a ukoliko nominaciju potvrdi Senat, Goldfejn će zameniti generala Marka Velša koji u julu odlazi u penziju.
Goldfejn je u saopštenju naveo da je izuzetno počastvovan nominacijom za dvadeset prvog načelnika generalštaba vazduhoplovinih snaga. Ova nominacija predstavlja brz napredak za Goldfejna koji je u avgustu promovisan u generala sa četiri zvezdice i čoveka broj dva Vazduhoplovnih snaga, objavljeno je na portalu Stars and strajps.
On je prethodno bio direktor Združenog generalštaba i komandant Centralne komande Vazduhoplovnih snaga koja nadgleda operacije na Bliskom istoku. Međutim, kako navodi "Stars and strajps", Goldfejn je još uvek poznat i po svom borbenom letačkom iskustvu.
On je često opisivao noć 2. maja 1999. godine tokom bombardovanja Srbije, kada je projektil zemlja vazduh eksplodirao u blizini njegovog aviona iznad Beograda. Goldfejn se katapultirao iz svog lovca F-16C i sleteo padobranom na otvoreno polje na Kosovu, a prema njegovoj verziji događaja, nekoliko sati kasnije pokupio ga je spasilačko borbeni tim u helikopteru Hok.
Beogradski međi međutim navode da se situacija odvijala drugačije.Avion je još neko vreme bio upravljiv pa je tadašnji pukovnik Goldfejn pokušao da se domogne teritorije BiH, ali ubrzo po prestanku rada morao je da se katapultira i prizemlji u ataru pocerskog sela Sinošević dok se avion srušio par kilometara dalje vazdušnom linijom u blizini Šapca. Imajući u vidu blizinu granice sa BiH, CSAR tim za borbeno traganje i spašavanje NATO-a uspeo je da locira i pokupi oborenog američkog pilota i bezbedno ga izvuče do aerodroma u Tuzli, odakle je prebačen u Avijano, navedeno je na portalu.