MILANO FASHION WEEK

Fonet Ap

Šta se dešavalo na Milanskoj nedelji mode, na revijama, pre i posle njih, saznajte od modnog urednika Nenada Janjatovića i lifestyle urednice Jelene Karakaš

Pakovanje i polazak u Milano izgledao je kao u epizodi Absolutely Fabulous – panika u vezi sa radom na novom broju, brzinsko pakovanje sa dovoljno kombinacija i podsećanje da nešto nismo zaboravili:„Tickets, money, passport!“, piše sajt ELLE.

Odmah po dolasku u hotel – spremanje za revije. Napolju je kiša. Imamo pozivnice za sve brendove koji se mogu naći u XYZ Premium Fashion Store radnjama. Prvi dan Emporio Armani i Elisabetta Franchi. Armani kao i uvek zbog velikog interesovanja ima dve revije jednu za drugom. Ovog puta inspirisane pop artom. Elisabetta pravi manifest protiv zloupotrebe životinja u cirkusima, što je velika tema u čitavoj Evropi. Između revija učimo nove stvari.

Novi italijanski...

Okej, do sada smo savladali osnove italijanskog kao što su: come stai? (kako si?) i prendo un espresso (ja ću kafu) i to je manje-više bilo dovoljno za preživljavanje lude Nedelje mode u Milanu. Ovoga puta shvatili smo kako nam rečnik nije dovoljno bogat da ispratimo konverzacije stajliš Italijana u digitalnom dobu. Dok smo prisluškivali ekipu na milanskom Linate aerodromu čuli smo da modni insajderi sada imaju novi pozdrav i, ukratko, on sadrži i molbu da se zapratite na Instagramu i Snapchatu. To zvuči nekako ovako: „Ciao! Te seguo (ćao, zapratiću te). Naravno da imamo gomilu novih prijatelja na svojim mrežama.

Retro vibe...

Pomislili biste da je u 2016. godini papirna pozivnica prevaziđena, uz sve te RVSP mailove i sinhronizovane Google kalendare, kome je ona uopšte potrebna?! Ali, grdno se varate! Modna scena veoma drži do tradicije i do onih lepih starih običaja... Ne da će svi poslušno i radosno mahati svojim pozivnicama na ulazu na reviju već će najzanimljivije sačuvati i za uspomenu. U našu „posebnu fioku“ spakovana je Trussardi pozivnica koja je stigla u obliku malog teget koverta koji je skrivao ljubavnu poručicu ispisanu mastilom... Okej, možda smo malo patetični, ali kada ste poslednji put videli ta debeljuškasta pisana slova? Pa sve sa potpisom Your T. i dalje se pravimo da je zgodni Tomasso samo nama poslao ovu poruku. Pa šta, moda je ionako fantazija!

Gu Li Na Zha i Xiaoran Li stvarno su poznate...

Onako, kao, stvarno, stvarno poznate! Znamo, da sad baš i ne verujete u ovu našu tvrdnju, ali nismo ni mi, sve dok nas stampedo kineskih paparaco fotografa nije umalo zgazio na ulazu na Salvatore Ferragamo reviju. Ne pamtimo da smo skoro videli toliko interesovanje za neku poznatu ličnost. Glumice su dostojanstveno pozirale u svojim maksi haljinama dok su modni fotografi sa kraja piste glasno negodovali prozivajući kolege da se sklone kako bi revija napokon mogla da počne. Obećavamo da ćemo malo više pažnje obratiti na kinesku kinematografiju.

DJ više nije dovoljan...

Po samoj svojoj definiciji revije su bombastične i ekstravagantne, samo 15 minuta šetnje manekenki izazvaće neverovatan „hajp“ u narednim mesecima i još neverovatniji obrt novca. Nije ni čudo da dizajneri uporno traže načine da svoje revije učine još posebnijim. Ove zime kao must have element nametnuo se živi bend nasuprot DJ-a. Kvartet, kvintet, ceo muzički bend... Čini nam se da smo sve videli.

Dani mutnih fotografija su odbrojani...

Veliki problem na modnim revijama (pa čak i ako sedite u prvom redu) jeste da napravite kvalitetne fotke. Svetla su nameštena tako da fotografi smešteni na kraju piste naprave odlične snimke. Nisu uperena tako da pomognu publici naoružanoj mobilnim telefonima sa leve i desne strane piste. Naprotiv! To u praksi znači dosta mutnih, preeksponiranih slika koje se pojavljuju na Instagramu i Twitteru modne ekipe. Ove sezone dizajneri su postali svesniji moći društvenih medija i umesto da posle defilea manekenke pobegnu u backstage omogućili su da im publika priđe i napravi dobru sliku za društvene mreže. Tako je kreatorka Elissabeta Franchi osmislila celu scenografiju za manekenke koje su posle završetka revije strpljivo pozirale za savršenu Instagram fotku, a Dsquared su imali smeštene ljude na samoj pisti kako bi bili što bliže modelima.

Runaway upgrade...

Više nije dovoljna stara dobra bela pista koja se pruža u nedogled. Dosadno! Modni dizajneri potrudili su se da čak i podloga po kojoj manekenke koračaju bude sastavni element nove kolekcije. Kreatori modne kuće Etro dizajnirala je tepih na koji su implementirali uzorke koji se pojavljuju na haljinama za 2016/17. Massimiliano Giornetti je za Salvatore Ferrgamo osmislio veselu prugastu pistu, a dok su manekenke odevene u miks prugastih printova promicale, činilo nam se da smo pod kolektivnom hipnozom. Obožavamo!

Zaboravite Instagram...

Okej, ne mislimo to ozbiljno, ali vreme je da se doselite i na Snapchat. Dok na Instagramu mogli da vidite upeglane kvalitetne fotografije sa Nedelja mode nekoliko puta dnevno, na Snapchatu ste imali mogućnost da gledate šta modna ekipa radi po ceo dan. Obožavali smo Zanitine monologe dok je bila sama u Milanu, kao i neverovatno blesav život Anne Dello Russo koja je u etar pustila čak i snimak stavljanje air brush spreja pokušavajući da dostigne ten boje svoje čivave Čičija. Pratite i članove ELLE Srbija redakcije: scorpionenad (Nenad Janjatović), jelenakarakas (Jelena Karakaš), kovacssonja (Sonja Kovacs), milandjacic (Milan Đačić)...

Vreme je da se vratimo. Uputili smo se ka Linate aerodromu. Na Snapchatu vidimo da je i Anna Dello Russo tamo. Kiša i dalje pada. Arrivederci.


Sa sajata ELLE pročitajte:

Najlepši predlozi za šatiranje: Nijanse koje će osvežiti vašu kosu u 2016.

Top 3 nijanse ruževa za crvenokose devojke

Razbarušen lob: Kako da napravite najpopularniju frizuru sa Instagrama

Video koji dokazuje da malo šminke čini čudo!

Zavirite u neverovatno stylish dom Cindy Crawford