Dobar web sajt je jedna od najvažnijih investicija za uspešno poslovanje. Preduzetnici ili previše ili premalo troše na svoje web stranice, a mnogi ne znaju šta treba da rade i zašto. Zato je pred vama pet stavki koje vam mogu pomoći da kreirate dobar poslovni web sajt.
1. Okvir za prijavu
Ako ne prikupljate podatke od posetilaca putem prijava, propuštate priliku da iskoristite jedan od najboljih digitalnih marketinških alata dostupnih danas. „Okvir“ za prijavu (eng opt-in box) je mesto na kome ljudi upisuju svoje ime i i-mejl adresu (ili samo svoju i-mejl adresu, mada je korisno imati što više informacija), i tako se pretplaćuju na i-mejl njuzleter ili na onlajn magazin (e-zine). Na ovaj način kompanije mogu da grade odnos sa svojim pretplatnicima deleći redovno korisne informacije.
2. Ko ste
Uopšteno govoreći, ako prodajete proizvod ili uslugu, zasigurno želite da vaši klijenti i kupci imaju poverenja u vašu kompaniju. Poverenje se gradi i tako što s klijentima delite podatke o brendu, ličnu priču ili na primer priču o tome kako je kompanija počela rad.
3. Šta radite
Ako želite da prodate svoje proizvode ili usluge, moraćete da pričate o njima. Ovo je mesto za dobar marketing. Ako niste sami dobri u pisanju, potrebno je da angažujete dobrog kopirajtera ili dobar marketinški tim. Marketinški tekstovi treba da pretvaraju posetioce u kupce, te je važno da ih kreiraju ljudi koji tačno znaju kako se to radi. Ulaganje u dobar marketinški tim može da donese znatnu razliku u prodaji.
4. Primamljiv sadržaj
Primamljiv sadržaj na web stranici treba da privuče i da zadrži ljude. Razmislite o blogu, člancima, audio i video materijalima, kao i o drugim resursima koji mogu da privuku posetioce i nateraju ih da se stalno vraćaju na vašu web stranicu, ali i da provode vreme na njoj. Što duže ostaju na vašoj stranici, to je verovatnije da će se pretvoriti u kupce vaših usluga ili proizvoda.
Postoji, međutim, jedna tačka u kojoj će vaš sadržaj dostići kritičnu masu i odajući previše informacija možete postići suprotan efekat. Ako, na primer, nudite usluge vežbaonice i na svom sajtu stalno postavljate video-snimke vežbi i savete, vaši klijenti neće imati potrebu da dođu u vaš fitnes centar. Jednostavno će se poslužiti besplatnim sadržajem i tutorijalima koje ste im dali.
5. Kontakt
Potencijalni klijenti i kupci žele da znaju kako da stupe u kontakt s vama iz mnogo razloga. Ako mogu da uspostave kontakt s vama, to znači da mogu da kupuju od vas sa sigurnošću da će, ako bude bilo kakvih problema s proizvodom, moći da vam postave pitanja, lako vrate proizvod ili dobiju zamenu. Takođe, mogu da vam postave pitanja pre same kupovine.
Postoji duga lista drugih razloga zbog kojih kupci i klijenti žele da budu u kontaktu s vama, a takođe će se osećati sigurnije pri kupovini ako mogu lako da dođu do vas. Dakle, potrudite se da na web sajtu ostavite barem telefon i i-mejl adresu, a ako možete, i adresu kompanije.
Po potrebi – dodatak za digitalno poslovanje
Ako prodajete proizvode ili usluge onlajn, osim ovih pet komponenata, važno je da uložite i u sistem za kupovinu i digitalno plaćanje. Ukoliko kupci moraju da vas pozovu kako bi dobili informacije o kupovini i plaćanju, to znači da će verovatno otići na neko drugo mesto.
Živimo u doba velike tražnje, a instant zadovoljavanje potreba kupaca je nužno ako želite uspeh u poslu. Zato je važno da im omogućite da kupuju nesmetano u svako doba dana i noći. Ne dajte svojim potencijalnim kupcima razlog da ne kupuju od vas.
Malo je preduzetnika koji su svesni ovih zahteva. Zato brojne kompanije i pojedinci zapošljavaju menadžere koji će upravljati digitalnim projektima i biviti se raznim oblastima: od kreiranja sajtova, digitalnih platformi, onlajn prodavnica, do organizacije timova i web stručnjaka iz različitih oblasti. Ako uživate u upravljanju projektima i rešavanju dnevnih poslovnih problema, a želite da se usavršite u vođenju projekata na internetu, više o tome možete saznati ovde.