5 LETOVA ZA MANJE OD 24 SATA: Sve je bilo u redu dok nije poleteo iz Pariza...

AP

Na dan kada je pao pod za sada nerazjašnjenim okolnostima, avion kompanije Idžipt er obavio je pet letova.
Prema podacima koje su preneli svetski mediji, u sredu 18. maja, avion tipa A320 je prvi put poleteo u 2.53, iz grada Asmare i uputio se ka Kairu.

Drugi let je startovao u 7.28, iz prestonice Egipta je otišao u Tunis, a usledio je povratak u bazu, nešto više od četiri sata kasnije. Novi odlazak iz Kaira bio je na programu u 16.26, a na poslednji let, koji se završio tragično, pogibijom svih 66 putnika i članova posade, otišao je u 23.09.

Idžipt er je saopštio da je avionom pilotirao kapetan Muhamed Said Šuker, njegov prvi saradnik bio je kopilot Muhamed Mahmud Ahmed, a letelica je proizvedena 2003. godine.

Kako piše BBC, zasad postoje tri teorije o uzrocima pada aviona među kojima su tehnička greška, problemi u kokpitu i eksplozija u toku leta.

Ipak, najviše stručnjaka za vazušni saobraćaj daje prednost teroriji o eksploziji i teroističkom napadu. Šef Zajednice grčkih kontrolora leta Serafim Petrou rekao je za BBC da se pad dogodio iznenada.

“Iz iskustva mogu reći da ovaj iznenadni nestanak leta znači da je avion eksplodirao u vazduhu ili da se srušio u more. Bez obzira na to šta je bio uzrok, ništa nije ukazivalo na to šta će se dogoditi. Dogodilo se iznenada”, rekao je Petrou.

Bivši ministar Egipta za civilno vazduhoplovstvo, Mustafa Kamel je popodne izjavio agenciji AP da je potvrđeno da je avion naglo skrenuo pre no što je nestao, što znači da se "dogodilo nešto zbog čega su piloti izgubili kontrolu".
Kamel je u izjavi za AP podsetio da putnički avioni nisu napravljeni za nagle zaokrete od 360 stepeni, kakve mogu da izvedu vojni avioni.

Po Ministarstvu odbrane Grčke, javila je agencija AFP, avion koji je bio na visini od 37.000 stopa (11.200 metara), "izveo je zaokret od 90 stepeni ulevo, zatim zaokret od 360 stepeni udesno ponirući sa 37.000 na 15.000 stopa (4.500 metara)" i zatim je nestao s radara.

(B92/Tanjug)