Studija se posebno bavi razvojem kritičkog i kreativnog mišljenja kod dece
Razvijanje kritičkog i kreativnog mišljenje kod dece i mladih bitno je da bi se razvio preduzetnički duh. Da dualno obrazovanje ne bi ostalo veštački spoj teorije i prakse, neophodan je treći element, a to je projektno mišljenje.
Ovo je u najkraćem siže studije „Trodelno obrazovanje kao podrška sistemu dualnog obrazovanja“, koja je predstavljena na velikoj međunarodnoj Njuzvikovoj konferenciji „Obrazovanje po meri privrede“, održanoj u utorak 17. maja.
Studija se posebno bavi razvojem kritičkog i kreativnog mišljenja kod dece. Razvoj projektnog mišljenja predstavlja ključnu sponu koja će našoj deci omogućiti da sistemski razvijaju preduzetnički duh, smatraju autori studije Gabrijela Grujić Garić i Predrag Milosavljević. Oni navode da bi taj vezivni element mogao da bude oživljen kroz predmet Školski projekat - moja ideja, kojim bi deci u osnovnoj školi bilo omogućeno da se uz mentorski rad pripreme i opredele za dalje obrazovanje.
Deca bi uz svedočanstvo u sledeći nivo obrazovanja prenosila i svoj idejni projekat. Poseta privrednika školama u okviru projektne nastave bila bi dragocena deci i roditeljima za bolji uvid u mogućnosti i potrebe daljeg obrazovanja.
Predmet Školski projekat - moja karijera dalje bi bio nastavljen u srednjim stručnim školama i gimnazijama, ali i u privrednim institucijama, lokalnoj samoupravi i kulturnim ustanovama. Ovakav pristup, s jedne strane, omogućava uspešniji razvoj sistema neformalnog obrazovanja, a s druge, kreiranje nacionalne baze podataka o učeničkim interesovanjima usklađenim s potrebama privrede.
Gabrijela Grujić Garić