LAV ZA TRKAČKE STAZE: Pežo L500 R hibrid koncept!

Francuzi napravili bolid kao omaž čuvenom „pežou L45“, koji je 1916. pobedio na trci Indijanapolis 500

Pre sto godina, odnosno 30. maja 1916, „Pežo“ je trijumfovao na čuvenoj trci Indi 500. Za volanom modela L45 bio je Dario Resta, a prosečna brzina kojom se kretao iznosila je za ono vreme fantastičnih 135 km/h. U čast te pobede „Pežo“ je predstavio koncept trkačkog vozila budućnosti.

Reč je o futurističkom hibridnom „lavu L500 R“ ekstremnog dizajna, koji je razvilo „Pežoovo“ sportsko odeljenje.
- Koncept predstavlja omaž uspešnom modelu L45, a zamišljen je tako da vozačev prostor bude odvojen od ostatka vozila, poput kapsule koja funkcioniše nezavisno od karoserije - kažu u „Pežou“.

Ovaj izuzetni automobil visok je samo metar i težak oko 1.000 kg, a pokreću ga benzinski motor od 270 konjskih snaga i dva elektromotora, koji su smešteni napred i pozadi. Ukupna snaga iznosi oko 500 KS, a maksimalni obrtni momenat je 730 Nm. Uzimajući sve to u obzir, ne čude vrhunske performanse. Ubrzanje od 0 do 100 km/h je svega oko dve i po sekunde, dok jedan kilometar prelazi za samo 19 sekundi.

Osim toga, L500 R zamišljen je kao jednosed s malim volanom i naprednim „Pežoovim“ holografskim „i-kokpitom“. Zasad nije poznato da li će ovaj moćni sportista ući u proizvodnju, a ukoliko se to dogodi, gotovo je sigurno ga očekuje mnogo uspeha na stazama.
Sto godina od pobede... Pežo L45

Indi 500
BRZINA I PRESTIŽ

Legendarna trka Indijanapolis 500 (Indi 500) prvi put je održana 1911. godine u SAD i spada među tri najprestižnija događaja u motorsportu. Staza je ovalna pista dužine dve i po milje (4,025 km), a tokom trke se prelazi 500 milja (805 km), odnosno izveze čak 200 krugova. Najbrži krug je bio kvalifikacioni krug Holanđanina Arija Lajendajka iz 1996, kad je postigao rekordnu brzinu od 382,216 km/h.